پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علیجان دلدار - بیرجند

حوزه/ حجت الاسلام علیجان دلدار به اهمیت برگزاری سلسله نشست های علمی حوزویان با روحانیون اهل سنت پرداخت و تأثیر بالای اتحاد و همدلی میان شیعه و سنی در جامعه را یادآور شد.

حجت الاسلام علیجان دلدار مدیر مدرسه ی علمیه رضویه بیرجند در گفت و گو با خبرنگار «حوزه»، با اشاره به برگزاری سلسله نشست های علمی حوزویان با روحانیون اهل سنت استان، گفت: این نشست ها با رویکرد تاثیر اساتید و روحانیون در تغییر برخی از باورهای اشتباه مردم و نشان دادن اتحاد و همدلی میان شیعه و سنی برگزار می شود .

وی ادامه داد: مهم ترین وظیفه ی طلبه ها و علمای اهل تسنن، شکل دهی و ایجاد وحدت بین مسلمین است.

مدیر مدرسه ی علمیه رضویه بیرجند با بیان اینکه دشمنان به دنبال ضربه زدن به اسلام هستند، تصریح کرد: دشمن می خواهد از هر راهی به اسلام ضربه بزند و امروزه در تلاش هستند که با ایجاد تفرقه میان مذاهب اسلامی، نقشه های شوم خود را اجرایی کنند.

حجت الاسلام دلدار به اهمیت اتحاد جامعه روحانیت و علمای اهل سنت در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: ما روحانیون و علمای اهل سنت باید اتحادمان را در جامعه به دید همگان بگذاریم تا جایی که دشمنان نیز متوجه شوند این نقشه ها و راه هایی که می خواهند بروند تنها آبی است که بیهوده در هاون می کوبند.

وی ادامه داد: مردم باید آگاه باشند که دشمن از ایجاد تفرقه میان مسلمین چه نفعی می برد و یا خواهد برد.

مدیر مدرسه ی علمیه رضویه بیرجند با بیان اینکه دشمن بدنبال این است که از هیچ و پوچ هیولایی برای اسلام بسازد، عنوان کرد: استکبار جهانی در این سال ها سعی داشته است با هدف قرار دادن اعتقادات مردم و ایجاد شکاف بین شیعه و سنی تفرقه اندازی کند و بعد از آن به دنبال هدفی بزرگ تر که اسلام هراسی و نابودی آن است، برود.

حجت الاسلام دلدار به طلاب جوان که قدم در راه طلبگی گذاشته اند، توصیه کرد: طلبه ها باید بدانند که در چه راهی قدم گذاشته اند و برای رشد و تعالی اسلام گام های بزرگ بردارند.

وی، وحدت عملی را مصلحتی بزرگ برای اسلام دانست و افزود : مصلحت اسلام، اجرای وحدت بصورت عملی است که طلبه های جوان باید برای ارتقا و پیشرفت اسلام و گسترش آن در تمام دنیا از هیچ کوششی دریغ نکنند.

پایان متن/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha