جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله میلانی

حوزه/ استادحوزه علمیه قم گفت: اگر بنا باشد که انگیزه داشته باشیم و منهج صاحب عقبات را دنبال کنیم، می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم؛ در مرکز تخصصی امامت، ناچاریم که مقید به کاربرد این منهج باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سید علی میلانی شامگاه چهارشنبه در نشست سالانه امامت پژوهان مرکز تخصصی امامت اهلبیت(ع) که در بنیاد فرهنگی امامت برگزار شد، عنوان کرد: پس از اینکه موسسه امامت تاسیس شد، به این نتیجه رسیدیم که بر اساس کتاب و سنت و منهج صاحب عقبات بحث ها را دنبال کنیم.

وی افزود: نوشته های بنده در زبان های مختلف بر اساس منهج صاحب عقبات است، یکی از علمای بزرگ تسنن در آمریکا در یک دیداری که با هم داشتیم از آثار بنده تمجید کردم که تمام این برکات از آثار صاحب عقبات است.

موسس بنیاد فرهنگی امامت گفت: اگر بنا باشد که انگیزه داشته باشیم و منهج صاحب عقبات را دنبال کنیم، می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم؛ در مرکز تخصصی امامت را که بنده تاسیس کردم، ناچاریم که مقید به کاربرد این منهج باشیم.

آیت الله میلانی اضافه کرد: ما با منهج صاحب عقبات به اثبات امامت امیرالمومنین(ع) و نقد امامت دیگران می پردازیم، این منهج باید بر همه شئون مرکز ما حاکم باشد.

وی ادامه داد: بنده تاکید کرده ام که بایستی طلاب را شناسایی کنیم تا در سخنرانی و سمت استادی و نویسندگی و دیگر توانایی ها که استعداد دارند تقویت شوند و این برنامه تا کنون تحت عنوان کارورزی انجام شده است.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: بنده توصیه کرده ام که اساتید قوی برای تدریس جذب شود، همچنین در این موسسه باید علوم دیگر نیز موردتوجه قرار گیرد، چرا که ما نمی توانیم فاضلی در حوزه امامت تربیت کنیم که به طور مثال ادبیات او ضعیف باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha