پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مهر آرا

حوزه/ حجت الاسلام مهر آرا، با بیان اینکه قرائت قرآن باید همراه با تدبر و تعقل باشد، گفت: ما طلاب وظیفه داریم هم آیات قرآن را تلاوت نماییم و هم معنای آن را بفهمیم و به آن عمل کنیم و یکی از اهداف دشمن این است که قرآن را در میان مسلمانان مهجور نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام اسدالله مهر آرا، در مراسم نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت حوزه های علمیه کشور که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه سردارین برگزار شد گفت: یکی از دلایل عدم انس طلاب با قرآن عدم شناخت کافی نسبت به آن است و همه انبیاء معجزاتی داشتند که متناسب با زمان و مکانشان بوده اما در بین همه پیامبران تنها کسی که معجزه جاوید دارد وجود مقدس حضرت محمد(ص) است.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: ما طلاب وظیفه داریم هم آیات قرآن را تلاوت نماییم و هم معنای آن را بفهمیم و به آن عمل کنیم و یکی از اهداف دشمن این است که قرآن را در میان مسلمانان مهجور نماید.

وی ادامه داد: تدبر به همراه عمل به آیات نورانی قرآن باید سرمشق کار و زندگی انسان ها قرار گیرد؛ زیرا عاملان به قرآن مبلغ تمام خوبی ها در جامعه به شمار میروند.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: توجه به قرآن کریم باید مد نظر همه مردم به خصوص نسل جوان جامعه باشد؛ چرا که توجه به قرآن و به کار بردن دستورات آن در زندگی باعث خوشبختی در دنیا و آخرت می شود.

وی اظهار کرد: یکی از دلایل عدم انس طلاب با قرآن عدم شناخت کافی نسبت به آن است و باید توجه کنیم که قرآن کتاب هدایت بوده و ما به درستی این کتاب آسمانی را نشناختیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha