چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تا فرصت باقی هست باید در جهت حفظ ارزش ها و بیدار باش به نسل عزیزمان تلاش کرد و دستشان را گرفت تا مقهور شرایط غوغا سالاری زمان نشوند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، ظهر امروز در دیدار با دکتر علی محمد ولوی استاد برجسته تاریخ اسلام اظهار کرد: انسان موجودی نامتناهی است اما در سیر به سمت کمال نباید  زمین‌گیر شود بلکه باید استعدادهای بالقوه خود را به فعلیت برساند.

وی با بیان اینکه راه های مختلفی وجود دارد که می توان افراد را بیدار کرد تا قدر خود، عمر و استعدادشان را بدانند، اظهار کرد: یکی از آن راه ها این است که نخبگان به عنوان نمونه و اسوه به جامعه و مخصوصا نسل جوانی که در سر چهار راه زندگی هستند، بشناسانیم.

وی با بیان اینکه امروز تهاجمات فرهنگی بسیاری از ناحیه دشمن ایجاد می شود، خاطر نشان کرد: بزرگترین دشمن ما نفس ماست و امروز انواع پارازیت ها مانع راه انسان هایی که می خواهند به هدف و کمال برسند، می شوند.

امام جمعه بیرجند، تصریح کرد: امکاناتی که امروز برای رشد در جامعه وجود دارد، هرگز نبوده اما به شرط اینکه انسان بیدار و هوشیار، بتواند خودش را از آفت ها حفظ کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: اگر فرهنگنابود شود دیگر قابل بازسازی نیست و بعید است که به جای اولش برگردد، لذا تا فرصت باقی هست باید در جهت حفظ ارزش ها و بیدار باش به نسل عزیزمان تلاش کرد و دستشان را گرفت تا مقهور شرایط غوغا سالاری زمان نشوند.

دکتر ولوی نیز در این جلسه گفت: متأسفانه پیشینه ی منطقه برای نسل جوان ناشناخته است، زیرا تاکنون همت چندانی برای اینکه مشاهیر، دانشمندان و عالمان خود را بشناسیم، انجام نداده ایم.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha