جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
داعش

حوزه/ استاد حوزه، داعش را یک پدیده ضدتمدنی، ضددینی و ضدبشری دانست و گفت: کسانی که داعش را ساختند به بُعد ضدتمدنی این گروه تکفیری و سایر گروه‎ها توجه داشته و مانع‎تراشی برای رسیدن به مقصد در ذهن آنها بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، حجت الاسلام سید مجتبی نورمفیدی، پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه همایش ملی جستارهای پژوهشی با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، در گرگان اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند امروز وارد مرحله دوم خودسازی، جامعه‎پردازی و تمدن‎سازی شدیم.

وی ادامه داد: مقصد تعیین‎شده، تمدن‎سازی است و تمدن نوین اسلامی به معنای پیشرفت همه‎جانبه مادی و معنوی بر اساس دو رکن انسان مسلمان و جامعه اسلامی است و این مسیر با اتکا به فرد ایده‎آل از لحاظ دین و جامعه دینی ایده‎آل منتهی شود.

 نورمفیدی، داعش را یک پدیده ضدتمدنی، ضددینی و ضدبشری دانست و بیان کرد: کسانی که داعش را ساختند به بُعد ضدتمدنی این گروه تکفیری و سایر گروه‎ها توجه داشته و مانع‎تراشی برای رسیدن به مقصد در ذهن آنها بوده است.

وی با اشاره به اینکه تمدن ایران باستان و تمدن ایرانی اسلامی از بزرگ‌ترین تمدن‎ها بوده است، تصریح کرد: متأسفانه ما از گذشته خود غافل شدیم و امروز در حوزه روشنفکری دینی و غیردینی و نسل جدید با این خطای بزرگ مواجه هستیم که بنیان علم و پیشرفت را مغرب‎زمین می‎دانند، مغرب‎زمینی که قبل از جنگ‎های صلیبی هیچ نداشت و در واقع جنگ‎های صلیبی موجب شد که مبادی پیشرفت به سوی این نقطه باز شود.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: رسیدن انسان به عالی‎ترین مراحل عقل در عالم عقل و مثال و ماده همان تمدن است و این مهم جزو در پرتو دین و تعالیم دینی ممکن نیست.

نورمفیدی با بیان اینکه اگر مفهوم حیات طیبه در قرآن کریم واکاوی شود جز مقصد تمدن از آن بیرون نمی‎آید، خاطرنشان کرد: قرآن کریم تمدن‎های امثال فرعون را نهی کرده است و ظلم، تبعیض، سرکشی و... را از جمله علل افول آن برشمرده است.

وی اظهار کرد: فراز و فرودها همیشه در همه تمدن‎ها بوده و باید ضعف‎های طی سال‎های اخیر را بررسی و شناسایی کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha