پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد امین شهیدی  رهبر حزب امت واحده پاکستان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در واکنش به لغو سفر عمران خان به مالزی با فشار عربستان سعودی گفت: لغو سفر عمران خان به مالزی اثبات کرد که پاکستان هنوز از بلوک عربستان و آمریکا خارج نشده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین محمد امین شهیدی در واکنش به لغو سفر عمران خان به مالزی با فشار عربستان سعودی گفت: لغو سفر عمران خان به مالزی اثبات کرد که پاکستان هنوز از بلوک عربستان و امریکا خارج نشده است، در نشست مالزی غیر از آمریکا و آل سعود همه ی کشورهای اسلامی متحد بودند، با تصمیم وخیمانه عمران خان ثابت شد اگر کشورهای اسلامی متحد هم باشند باز هم ما به  آمریکا خدمت خواهیم کرد.

وی افزود: عمران خان با نادیده گرفتن منافع ملی پاکستان و برای خشنودی آل سعود و آمریکا سفر به مالزی را لغو کرد، پس منتظر باشیم و ببینیم د عوض آن عربستان و امارات چه به پاکستان می دهند. عدم حضور عمران خان در نشست اتحاد امت در مالزی ضد منافع ملی بود.

گفتنی است عمران خان نخست وزیر پاکستان لغو سفر به مالزی را پس از آنکه از سوی عربستان احضار شده و با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی، دیدار کرد اتخاذ نمود.

در اجلاس مالزی سران و مسئولان برخی کشورهای اسلامی قرار است در خصوص مسائل دنیای اسلام از جمله مسأله فلسطین، سوریه، یمن، مبارزه با تروریسم و اوضاع مسلمانان میانمار و استان سین کیانگ چین، بحث و گفت‌وگو شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha