چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر / مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی در قم

حوزه/مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد ارتحال ملکوتی آیت الله هاشمی شاهرودی شامگاه پنجشنبه به حضور مراجع تقلید، روحانیون و اقشار مختلف مردم در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی شامگاه پنجشنبه با حضور مراجع عظام تقلید، فضلای حوزه علمیه قم و اقشار مختلف مردم در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

در این مراسم، حضرات آیات  وحجج اسلام والمسلمین شبیری زنجانی، علوی گرگانی، امینی، طباطبایی نژاد و فقیه یزدی  شب زنده دار، رئیسی،مدرسی یزدی، طبسی، کعبی، حسینی شاهرودی، سعیدی، ایمانی، حضور داشتند.

نمایندگانی از دفتر مقام معظم رهبری در قم و بیوت مراجع تقلید نیز در این مراسم حاضر شده و به اقامه عزا پرداختند. همچنین حجج اسلام والمسلمین ملکا، نظری شاهرودی، رفعتی، دیرباز، شهرستانی و شهریاری و همچنین محسن رضایی و بهرام سرمست نیز در این مراسم حضور یافتند.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد که به عنوان سخنران جلسه به ایراد سخن پرداخت، در بخش هایی از سخنان خود به شخصیت علمی آیت الله هاشمی شاهرودی پرداخت و عنوان کرد: فقدان آیت الله هاشمی شاهرودی برای حوزه علمیه ضایعه بزرگی بود، ایشان شخصیتی ولایتمدار مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب بودند، همین اعتماد موجب می شد که همواره برای مسئولیت های خطیر برگزید شوند.

وی شخصیت آیت الله هاشمی شاهرودی را موردتوجه قرار داد و بیان کرد: شخصیت علمی ایشان بسیار برجسته بود و این برجستگی را از حافظه ممتاز خود داشتند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به شخصیت علمی و معنوی آیت الله هاشمی شاهرودی مطرح کرد: ایشان رازهای بزرگی از علوم شهید صدر را در سینه خود داشتند، ایشان تا توان داشتند برای درس ها و مباحث علمی وقت می گذاشتند؛ آن عالم وارسته همواره در به جا آوردن نوافل نماز تقید داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید علی IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
    0 0
    روحش شاد ویادش گرامی خیلی امام حسینی بود
  • بیدل IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
    0 0
    رحمت الله علیه
  • آزادبخت IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
    0 0
    چه روز سخت و تلخی بود. انگار مجدد آقای شهید صدر رو از دست داده باشیم. روحش شاد و یادش در دلها پایدار