چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بخش دوم تصاویر/ نکوداشت آیت الله نمازی در کاشان

حوزه/ امام جمعه اصفهان با اشاره به شخصیت علمی، دینی و سیاسی آیت الله نمازی افزود: آیین نکوداشت آیت الله نمازی قدردانی از یک انسان عالم، مدیر و مدبری که تمام عمرش را در راه تربیت طلاب، کمک به محرومین و گسترش فرهنگ اسلام ناب محمدی صرف کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در مراسم نکوداشت آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان که در سالن علامه فیض دانشگاه کاشان برگزار شد، گفت: بنا به فرمایش پیامبراکرم(ص) هر کس ضمن احترام گذاشتن به  علما، حرف علما را  قبول و زیارت کند و از آنها استقبال کند مانند این است که من را زیارت کرده است و کسی که با علما و من مجالست کند مانند این است که با خدا مجالست کرده است

امام جمعه اصفهان، با اشاره به اینکه نعمت‌های خداوند شکر دارد و شکر آن نیز واجب است، تصریح کرد: شکر به معنی عمل و ایمان و اطاعت از خداوند است، از این رو اگر با نعمت خدا معصیت خدا را نکنید و همه چیز را از آن خدا بدانید شکر خدا است.

به گفته وی هر چند هدایت از خدا است، اما کسی که واسطه هدایت و نعمت خدا است شکر او نیز واجب است.

امام جمعه اصفهان، نعمت هدایت و رهبری را  ازنعمات بزرگ خد اوند متعال دانست و گفت: اگربخواهیم نعمت های خداوند را شمارش کنیم تا قیامت هم قادر نخواهیم بود نعمات بیشمار خدا را شمارش کنیم.

وی، با بیان اینکه نعمت خدا فقط خوردن وآشامیدن نیست، گفت: کسی که خیال کند فقط نعمت خدا خوردن، آشامیدن، لباس پوشیدن و امور دنیوی است و هم عملش کم است و هم عذابش زیاد است.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه خدا با فرستادن پیامبران برای بندگانش نعمت گذاشته است، افزود: خداوند به جز نعمت راهنما و هدایت برای هیچکدام از نعمت هایش به بندگان خود منت نگذاشته است.

وی با تأکید بر اینکه در همه مراحل نیاز به راهنمایی عالم داریم، افزود: مشکلاتی که در ایران و مشابه آن در عراق رخ داد، اگر عالم بزرگواری مانند حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب نبود مشکلات ایران نیز مانند مشکلات عراق هنوز تداوم داشت.

امام جمعه اصفهان، پشت سرگفتار خوب را ذکر خدا  دانست و افزود : امام سجاد (ع ) می فرماید «بگویید من راه را بلد نبودم فلان عالم مرا راهنمایی کرد ».

عضو خبرگان رهبری، با اشاره به  شخصیت علمی ، دینی و سیاسی آیت الله نمازی افزود : آیین نکوداشت آیت الله نمازی قدردانی از یک انسان عالم، مدیر و مدبری که تمام عمرش را در راه تربیت طلاب، کمک به  محرومین و گسترش فرهنگ اسلام ناب محمدی صرف کرد.

وی افزود: امام صادق (ع) می‌فرماید علمای شیعه  ما مرزبانان روزنه‌ های ورود شیاطین و مانع تسلط شیاطین بر شیعیان ما هستند و اگر علما مانع  نباشند شیاطین انس و جن بر ضعفای شیعه هجوم می‌آورند و مسیر سیاسی و دینی آن‌ها را تغییر می دهند همانطوری که کسانی که ارتباطی با علما نداشتند منحرف هم هستند.

امام جمعه اصفهان، علما را نگهبان شیعیان دانست و به ویژگی‌های علمای شیعی اشاره کرد و گفت: مهمترین ویژگی علمای شیعی هر آنچه در مورد نماز و روزه و جهاد برای مردم می گویند خودشان نیز به آن عمل می کنند.

آیت الله طباطبایی تصریح کرد: علما و روحانیان شیعه در ایران اسلامی حتی با مردم نیز قابل مقایسه نیستند و در جنگ تحمیلی۳۰ هزار روحانی بودند که یک ششم آن‌ها یعنی ۴ هزار و ۵۰۰ نفر آنها به شهادت رسیدند و این آمار غیر از روحانیونی است که چندین فرزندان آن‌ها به شهادت رسیدند.

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در بوشهر، پخش پیام تصویری آیت الله  العظمی مظاهری، قرائت شعر توسط شاعر و مداح اهل بیت (ع)، پخش مستند «مجاهد مهاجر»، رونمایی از کتب، تمبریادبود و سند سه جلدی آیت الله نمازی و تقدیم کتاب «پیام مومنانه» مجموعه مواضع آیت الله نمازی در خبرگزاری رسمی حوزه از دیگر  برنامه های این نکوداشت بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha