پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
قرآن

حوزه/ مسابقات جامع قرآن کریم طلاب کشور با حضور ۲۰۰ نفر از طلاب و خانواده های آنان در امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در کاشان، مدیر اجرایی امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با حضور ۲۰۰ نفر از طلاب و خانواده های آنان مسابقات جامع قرآن کریم طلاب کشور در امامزاده محمد هلال بن علی(ع) برگزار شد.

سید جواد تکیه در ادامه افزود: این مسابقات با حضور طلاب از ۱۲ کشور دنیا در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل برگزار شد.

وی، با اشاره به اینکه این مسابقات با همکاری نهاد علمی و بین المللی جامعه المصطفی؛ در شهرستان آران و بیدگل برگزار شد، افزود: این طلاب از کشورهای چاد، اوگاندا، سنگال، آفریقای جنوبی، هندوستان، اندونزی، کومور، تانزانیا، تاجیکستان، پاکستان، افغانستان و ایران در این مسابقات حضور داشتند.

تکیه افزود: همچنین انجام برنامه هایی برای خانواده های طلاب جامعه المصطفی مانند مسابقه کتبی، جلسه سبک زندگی و آشنایی با شهرستان آران و بیدگل و زندگی نامه حضرت محمد هلال بن علی (ع) از دیگر برنامه های این مراسم بود.

مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل، در ادامه یادآور شد: همچنین در حاشیه برگزاری این مسابقات نیز پس از اقامه نماز مغرب و عشاء کرسی تلاوت قرآن کریم با حضور قاری ممتاز کشوری استاد محمد جواد نصیری و عدنان سالم علی از کشور تانزانیا در آستان مقدس این امامزاده جلیل القدر همراه با استقبال پرشور مردم مومن و لایتمدار شهرستان و جامعه قرانی برگزار شد.

تکیه خاطرنشان کرد: پایان بخش این مراسم محفل قرآنی ترنم وحی همراه با اهدای جوایز به نفرات برتر مسابقات بود.

مدیر اجرایی امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل گفت: جامعه المصطفی نهادی آموزشی است و در ۶۰ کشور جهان شعبه دارد و تاکنون، بیش از ۴۰ هزار نفر در مقاطع مختلف در این نهاد دانش آموخته شده اند.

آستان امامزاده هلال بن علی (ع) در شهرستان آران و بیدگل و در شمال استان اصفهان ، ۱۰۰ کیلومتری شهر مقدس قم و شش کیلومتری کاشان واقع می باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha