جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نماز جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: تمامی فتنه‌های اخیر به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات بوده فلذا همه با مشارکت گسترده در انتخابات باعث نا امیدی دشمنان انقلاب و نظام خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه، با اشاره به اینکه هدف از خلقت انسان برای آخرت است، اظهار داشت: انسان باید در تمامی احوال زندگی خود از اعمال و اعمالش مراقبت کند، مبادا در حال گناه از دنیا برود و همیشه مرگ را در یاد داشته باشد اما نباید از آخرت ترسی در دل داشته باشد.

وی افزود: کسانی که آخرت را از یاد برده‌اند مانند سگ‌هایی هستند که بر سر همدیگر فریاد می‌زنند و به هم حمله ور می‌شوند.

امام جمعه ارومیه با تاکید بر این‌که شب یلدا را تبدیل به شب معصیت نکنیم، گفت: شب یلدا را شب تقرب به خدا بدانیم و آن را با صله ارحام تبدیل به عبادت الهی کنیم.

وی ادامه داد:  با قصد قربت صله ارحام را احیا کنید چرا که این کار باعث عبادت الهی شده و بلایا را دفع می کند و شب یلدا بهترین بهانه برای حل مشکلات فقرا و اقوام است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در خطبه‌ دوم با تبریک سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) را بر تمامی موحدان عالم و بویژه مسیحیان گفت: تمامی انبیای الهی معصوم و سفیران خداوند متعال برای هدایت بشریت هستند.

وی اضافه کرد: اصلاح نظام بانکداری در نظام جمهوری اسلامی جزو وظایف اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و همه مردم و مسئولین باید تلاش کنند تا مسئله ربا از جامعه اسلامی ریشه کن شود.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی تصریح کرد: وظیفه اصلی شوراهای اسلامی شهرها و شهرداری‌ها حفظ سلامت مردم در جامعه است و نباید مسئولین شهری اجازه دهند مسئله آلودگی هوا در استان به بحران‌تبدیل شود.

وی بیان داشت: شهرداری و شورای شهر با استفاده از نخبگان دانشگاهی راه حل پیشگیری از آلودگی هوا را در دستور کار خود قرار دهد.

امام جمعه ارومیه افزود: شورای نگهبان باید وظیفه اصلی خود را در تایید صلاحیت افراد به درستی انجام دهد و کسانی که فساد مالی، اخلاقی و مدیریتی دارند نباید صلاحیت بگیرند.

وی ادامه داد: در تمامی کشورها بررسی صلاحیت نمایندگان با دقت بیشتر و حساسیت بالاتر انجام می‌پذیرد.

خطیب نماز جمعه ارومیه اضافه کرد: تضعیف شورای نگهبان تضعیف نظام اسلامی است و نباید اجازه این کار به افراد داده شود و البته شورای محترم نگهبان هم نباید اجازه دهد پروژه نفوذ در کشور توسط برخی نمایندگان اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها اجازه تعیین مصداق در انتخابات را ندارند و باید شاخصه‌های نمایندگان اصلح را برای مردم تبیین کنند، گفت: هدف اصلی دشمنان انقلاب، کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی تاکید کرد: تمامی فتنه‌های اخیر به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات بوده فلذا همه با مشارکت گسترده در انتخابات باعث نا امیدی دشمنان انقلاب و نظام خواهند شد.

وی بیان داشت:  متزلزل کردن حکومت‌ها باعث میدان‌داری فتنه گران در کشور خواهد شد.

امام جمعه ارومیه در پایان گفت: بی‌تفاوتی در انتخابات وسوسه شیطان بوده و نمی‌توان در روز قیامت پاسخگوی قصور و غفلت در این موضوع شد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha