جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: نماینده تراز انقلاب باید متعهد به آرمان های شهدا باشد و باید علاوه بر کاردان ، کارشناس بودن ، باید خود را خادم مردم بداند و افتخارش خدمت به مردم باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز، با بیان اینکه ذکر خدا مراتبی دارد و بهترین وسیله برای تقرب درگاه الهی است، گفت: ذکر الهی در طول شبانه روز مانند نسیم فرح بخش حیات معنوی به انسان هدیه میکند و ذکر الهی قلب افسرده انسان را با یاد خدا طراوات میدهد.

وی با بیان اینکه ذکر الهی مهمترین عامل برای تقرب الهی است گفت : نام و یاد خدا انسان را از جهان مادی به جهان معنویت هدایت میکند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به آثار ذکر الهی گفت: یاد خدا باعث میشود همیشه مورد عنایت خداوند باشیم و به آرامش برسیم.

وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تبریز با طرح تذکر انتخاباتی به کاندیدای مجلس شورای اسلامی گفت : نماینده تراز انقلاب باید پایبند به آرمان های حضرت امام راحل باشد و مقام معظم رهبری را در روزهای بحران و روزهای حساس کشور فصل الخطاب بداند.

امام جمعه تبریز افزود : نماینده تراز انقلاب باید متعهد به آرمان های شهدا باشد و باید علاوه بر کاردان ، کارشناس بودن ، باید خود را خادم مردم بداند و افتخارش خدمت به مردم باشد.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره هفته حمل و نقل و بازدید خود از مجموعه هایی که با حوزه حمل و نقل عمومی در ارتباط هستند، گفت : ناوگان اتوبوسرانی تبریز فرسوده است و از سال ۹۲ اتوبوس جدید به این ناوگان اضافه نشده است که باید شهرداری و شورای اسلامی شهرتبریز با همکاری وزارت کشور نسبت به نوسازی این ناوگان اقدام موثر انجام دهند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه حفظ محیط زیست وظیفه ای همگانی است، گفت : اتوبوس های فرسوده شهری سهم عمده ای در آلودگی هوای تبریز دارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره سفر رئیس جمهور کشورمان به مالزی و شرکت در اجلاس سران کشورهای اسلامی گفت : امید است نتایج این اجلاس گامی در جهت یافتن راه های جدید برای مشکلات جهان اسلام و بهبود اوضاع مسلمانان و کشور های اسلامی باشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به موافقت ۲۲۰ نفر از نمایندگان مجلس آمریکا با استیضاح ترامپ گفت:  این موضوع بیانگر آن است که سیاست ها و اقدامات ترامپ نه تنها در سطح جهان بلکه در داخل این کشور هم مورد اعتراض قرار گرفته است. 

وی با بیان اینکه احتمال رای اوردن استیضاح ترامپ در مجلس سنا بعید به نظر میرسد، گفت:  اینکه اکثریت مجلس نمایندگان به استیضاح وی رای داده اند تحقق پیش بینی رهبر معظم انقلاب یعنی افول آمریکا است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب در خصوص اصلاح ساختار بودجه کشور گفت : تقدم و تاخر زمانی در تقدیم لایحه بودجه از سوی دولت ها از جمله موضوعات حاشیه ساز در این رابطه بود ، اما اکنون که این مسئله حل شده است باید به اصالت ، درستی و تحقق مطالبات رهبری در اصلاح ساختار بودجه توجه کرد که نماینده مجلس هم در صحن علنی و هم در کمیسیون تلفیق وظیفه سنگینی دارند.

خطیب نماز جمعه تبریز گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب را مورد اشاره قرار داد و گفت :  گفتمان سازی ماندگار معمولا مرتبط با مسائل جامعه است و بیانیه گام دوم این قابلیت را ذیل مباحث عدالت، فساد، بهبود وضعیت اقتصادی و گسترش معنویت مردم دارد که باید مورد توجه مسئولان و نخبگان قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha