جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: دشمن با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی در اوج گیری اغتشاشات خیابانی بسیار فعال عمل کرد، از این رو تأکیدات رهبر معظم انقلاب در رابطه با تقویت شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات بر همگان روشن شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، در ششمین همایش ائمه جمعه سراسر استان در شهرستان میانه با بیان اینکه مسائل مهم سیاسی فرهنگی و اجتماعی در محل خدمت خود هستند، گفت: مطالبه رهبر معظم انقلاب از نمایندگان ایشان در استان‌ها و ائمه جمعه شهرستان‌های مختلف دنباله روی از مشی رهبری در همه مسائل مهم ملی، بین المللی و محل خدمتی خود است.

 امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به حوادث پیرامون افزایش قیمت بنزین و هدفمندی یارانه های انرژی، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب در بیانات خود در رابطه با فشار حداکثری که دشمن در حوزه اقتصادی و ایجاد فتنه در سال ۹۸ اشاره کرده بودند، گران شدن بی برنامه بنزین فتنه  دشمن را در سال جاری تسریع کرد.

وی با اشاره به آسیب‌های این حادثه ناگوار، اظهار کرد: دشمن با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی در اوج گیری اغتشاشات خیابانی بسیار فعال عمل کرد، از این رو تأکیدات رهبر معظم انقلاب در رابطه با تقویت شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات بر همگان روشن شد، لذا در این رابطه باید اقدامات عملی موثر صورت گیرد.

امام جمعه تبریز با انتقاد از شیوه ابلاغ قانون هدفمندی یارانه بنزین، ابراز داشت: در شیوه ابلاغ این قانون اشکالاتی همچون افزایش چند برابری بعد از چند سال و توزیع مجدد کارت سوخت ، عدم اطلاع رسانی و عدم اقناع مردم وجود داشت.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان اینکه وجود این اشکالات باعث حوادث آبان ماه شد، افزود: تخریب اموال عمومی و آسیب رساندن به امکانات مردم که در برخی از شهرها میزان آن  خیلی زیاد بود حاصل بی‌تدبیری در ابلاغ این قانون بوده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با یادآوری اینکه مردم ولایت‌مدار خیلی زود صفحه خود را از اغتشاشگران به آشوب گران جدا کردند گفت: در این حوادث به تعبیر رهبر معظم انقلاب تبریز و آذربایجان خوش درخشید و راهپیمایی مردم این شهر حرکت های بعدی در دیگر شهرها را باعث شد.

وی با تاکید بر افزایش نشاط و رضایت عمومی در جامعه، گفت: نباید به بهانه انتشار اخبار برخی فساد های اقتصادی، سرمایه های اجتماعی را از بین برد و امنیت و اعتماد عمومی و انگیزه مشارکت مردم را متزلزل کرد.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به انتخابات اسفند ماه سال جاری از ائمه جمعه شهرستان های استان خواست  در این موضوع هم مشی رهبری را دنبال کنند و با تبیین ویژگی‌های نماینده تراز انقلاب به مردم روشنگری کنند و جدا از ورود به مصادیق خودداری کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha