سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ اولین جلسه مشترک تعامل حوزه و خانه همراه با معرفی کتاب خادمان حریم عشق

حوزه/ مدیر مراکز و مدارس حوزه علمیه قم گفت: تربیت در ابعاد مختلفی می‌بایست اتفاق بیفتد. تربیت علمی، تربیت پژوهشی و تربیت اخلاقی و معنوی. هم خانواده و هم مدارس علمیه می‌بایست برای تربیت طلاب برنامه داشته باشند و چتر حمایتی خود را برای رشد فرزندانشان برافراشته کنند. این یک انتظار جدی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین فرهاد عباسی، در نخستین جلسه مشترک« تعامل حوزه و خانه» که به همت مدیریت و کارکنان مدرسه علمیه واحد یک شهید صدوقی و با حضور والدین روحانی طلاب این مدرسه برگزار شد، در سخنانی بیان داشت: طبیعتا تحویل فرزند به مدرسه علمیه، پایان رسالت تربیتی اولیای او نبوده و تربیت از سوی مدرسه خصوصاً در سنین نوجوانی و جوانی کار ساده و سطحی نیست و نمی توان از مدرسه انتظار داشت که از پس آن در همه‌ی جوانب بر بیاید.

وی افزود: مدیریت مدرسه یک کار اجرایی نیست. بلکه هم یک کار آموزشی است و هم یک کار تربیتی و پژوهشی. مخاطرات تربیتی امروز به مراتب نسبت به گذشته بیشتر است.

مدیر مراکز و مدارس حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: تربیت در ابعاد مختلفی می‌بایست اتفاق بیفتد. تربیت علمی، تربیت پژوهشی و تربیت اخلاقی و معنوی. هم خانواده و هم مدارس علمیه می‌بایست برای تربیت طلاب برنامه داشته باشند و چتر حمایتی خود را برای رشد این فرزندانشان برافراشته کنند. این یک انتظار جدی است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین فرهاد عباسی گفت: این فرزندان، بهترین سرمایه ها برای والدین و این مرز و بوم هستند. حتماً باید به داشتن آنها افتخار کرد و به رشد آنها کمک نمود. دست نیاز این مدرسه و حوزه علمیه به سمت شما والدین طلاب دراز است.

وی افزود: نمی‌توان بدون کمک  دستانی که تا دیروز بر سر این طلاب بوده اند، امروز، آنها را تربیت کرد. تربیت امروز، جدا از دیروز نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha