جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تاثير سلامت روان بر تحكيم بنيان خانواده

حوزه/ کارشناس فرهنگی گفت: تحکیم مبانی خانواده و فرهنگ آن به عنوان یکی از ساز و کارهای مهم در جهت پیگیری و بهداشت روانی مورد توجه اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، خانم آریایی فر در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمیه بندپی بابل گفت: مهارت زندگی، ده گام نیاز دارد که قدم اول آن خودآگاهی است به این معنا که فرد ویژگی های مثبت و منفی خود را بشناسد تا بتواند آنها را افزایش یا کاهش دهد.

کارشناس بهداشت و سلامت بیان کرد: حل مسئله، تفکر خلاقانه، تفکر نقادانه، برقراری ارتباط موثر، ایجاد روابط بین فردی، تصمیم گیری صحیح، همدلی کردن، مدیریت هیجانات و مدیریت استرس گام های بعدی برای کسب مهارت زندگی است.

وی تصریح کرد: در حل مسئله، نوجوان چند نکته را می آموزد، اول اینکه باید مشکلات را  به عنوان جزء طبیعی زندگی پذیرفت، دیگر اینکه با کسب برخی مهارت ها، کمتر در معرض مشکلات قرار می گیرند و در صورت بروز مشکلات نیز باید به دنبال راه حل مناسب برای حل مسئله بود.

کارشناس بهداشت و سلامت اظهار کرد:  تفکر خلاقانه و نقادانه به عنوان گام های مهارت زندگی، علاوه بر این که در زندگی فردی و اجتماعی افراد اثرگذار است، برای فعالیت های اجتماعی مانند کرسی های آزاداندیشی، مطالبات دانشگاهیان و حوزویان از مسئولین و ... نیز مهم خواهد بود.

آریایی فر در پایان خاطر نشان کرد: طلبه برای برقرای ارتباط موثر بین فردی، با خانواده و اجتماع باید مهارت های لازم را کسب کند تا هم آسیب کمتری ببیند و هم اثرگذاری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha