سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: سیستم نظام مقدس جمهوری اسلامی برای همه ی انسان های فهمیده چه مسلمان و چه غیر مسلمان ارزش قائل است.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری اظهار کرد: سیستم نظام مقدس جمهوری اسلامی برای همه ی انسان های فهمیده چه مسلمان و چه غیر مسلمان ارزش قائل است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: برخی از مشکلات به خاطر مواضع سیاسی مسئولینی است که به جای اجرای متن قانون که عدالت است و اجرای آن خواه و ناخواه وجدان هر انسان آگاهی را چه مسلمان و چه غیر مسلمان اغنا می کند، متاسفانه بر اهداف انحرافی است و به جای عدالت، امتیازدهی را جایگزین می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: اهداف دور از نظام و اسلام موجب می شود که بسیاری به اسم شیعه و سنی و یا اقلیت های دیگر فرصت یابی کنند و مواضع دیگری بگیرند و به گونه ای دیگر برخورد کنند و یا حرفی هایی خارج از قواره بزنند.

وی ادامه داد: در پشت مرزها نیز دشمنانی هستند که همواره می خواهند به هر بهانه ای، از جمله در جنبه های دینی، مذهبی و قومیتی و حتی جنسیتی اختلاف و تفرقه ایجاد کنند.

امام جمعه بیرجند مطرح کرد: در خراسان جنوبی برادران اهل سنت در کنار تشیع قرن ها زندگی کرده اند و آنچه گفته می شود، آن ها وقفیاتی در جهت عزاداری امام حسین(ع) در شهرستان درمیان داشته و دارند و در شب های محرم برای مجالس سوگواری اباعبدالحسین(ع) طبخ غذا می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: پس از انقلاب نیز برادران اهل سنت، نظام را به خوبی همراهی کردند و علمای اهل سنت چه در اوایل انقلاب و چه اکنون مواضع بسیار خوبی داشته و دارند.

وی مطرح کرد: شعرای بسیار خوبی نیز از برادران اهل سنت در تاریخ وجود دارد که از جمله ی آن می توان به آقای رفیعی اشاره کرد که دیوان شعری از ایشان باقی مانده که هم از نظر ارزش شعری و هم از نظر محتوا جالب است و در آن کتاب ایشان از نبی اکرم(ص)، اهل بیت(ع) و ائمه اطهار و دو قطعه خاص در رابطه با حضرت مهدی(عج) شعرهایی عالی و زیبا سروده اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه از کید و مکر دشمنان اسلام نه فرزندان شیعه و نه فرزندان سنی مصونیت دارند، گفت: اگر دولت ما به عنوان یک دولت اسلامی به معنی عامش برابر متن قانون اساسی و به دور از انگیزه های گروهی،حزبی، شعارها، روزنامه ها و غرب پرستی عمل کند، به آرمان های انقلاب نزدیک‌تر می شویم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: اگر متن قانون اساسی مورد توجه باشد و مسئولان چشم های طمع که به دنبال امتیاز گیری هستند را ببندند و با یک دید وسیعی عدالت را پیاده کنند، افراد از عمق جان به این نظام ارادت پیدا می کنند و اسوه و نمونه ی این کار وجود مقدس رهبر انقلاب و قبلا بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) هستند.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha