پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کارگاه آموزشی

حوزه/ مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: برگزاری کارگاه آموزشی وهابیت شناسی با شرکت طلاب و حوزویان و فعالان فرهنگی شهرستان مانه و سملقان در مدرسه علمیه آشخانه برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، از برگزاری کارگاه آموزشی وهابیت شناسی در شهرستان مانه و سملقان خبر داد و افزود: این کارگاه در شهرستان مانه و سملقان با حضور طلاب برادر و خواهر و فعالان فرهنگی شهر به مدت دو روز برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این دوره مباحثی در خصوص مبانی فکری و عقیدتی وهابیت، شناخت و نقد عالمانه آن و رابطه سلفی گری و وهابیت روش‌شناسی، معناشناسی، هستی‌شناسی و معرفت‌شناسی وهابیت (آشنایی با نقل‌گرایی، ظاهرگرایی، حس‌گرایی و حدیث گرایی و جایگاه آن در اندیشه‌های وهابیت) مطرح شد.

حجت‌الاسلام مهرپویان بررسی جایگاه و نقش ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب در پیدایش وهابیان توحید و شرک در اندیشه‌های وهابیت (بررسی توحید الوهی و ربوبی و توحید اسماء و صفات) ایمان و کفر در اندیشه‌های وهابیت سنت و بدعت در اندیشه‌های وهابیت حیات برزخی در اندیشه‌های وهابیت تشبیه در اندیشه‌های وهابیت را از دیگر مباحث مطروحه در این کارگاه برشمرد.

دوره آموزشی تربیت مربی معارف مهدوی در خراسان شمالی

مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه از برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی معارف مهدوی در استان خبر داد و گفت: اولین کارگاه یک‌روزه از دوره آموزشی تربیت مربی مهدویت با مشارکت بنیاد مهدویت استان برگزار شد.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده و همکاری با بنیاد مهدویت استان این دوره به مدت ده هفته برگزار می‌شود که اولین هفته آن با حضور استاد بالادستیان، نویسنده کتاب نگین آفرینش برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha