جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دستگیری ۵ نفر به جرم همدستی در به آتش کشیدن مساجد اتیوپی

حوزه/ درحالی که اخیرا مساجد در اتیوپی مورد حمله افراط گرایان قرار می گیرند، یک مقام منطقه ای از دستگیری 5 مظنون به آتش کشیدن 4 مسجد در آنها خبر داد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از trtworld، دولت ایالتی اتیوپی در کشور آفریقایی اعلام کرد که 5 نفر را به جرم دست داشتن در آتش سوزی مساجد دستگیر کرده است.

سخنگوی منطقه ای گفت: 5 نفر مظنون به سوزاندن 4 مسجد در منطقه آنهارا در اتیوپی روز شنبه بازداشت شدند.

جتنت ایرساو سخنگوی ایالتی در پستی در فیس بوک نوشت: پنج نفر که مظنون به رهبری و سازماندهی این حملات هستند ، دستگیر شده اند.

ایرساو همچنین گفت که کلیسایی در شهر موتا ، 377 کیلومتری (234 مایل) شمال پایتخت آدیس آبابا ، در یک حمله آتش سوزی هدف قرار گرفته است. مشخص نیست که چه کسی مسئول آن حمله بوده است.

رئیس شورای اسلامی منطقه آمهارا گفت که حمله به مساجد منطقه موتا غیر منتظره بوده است و محل کسب برخی تجار مسلمان نیز  سوخته یا خساراتی به آن ها وارد شده اند.

گفتنی است درحالی که رئیس جمهور اتیوپی اصلاحات سیاسی و اقتصادی گسترده ای را در این کشور انجام می دهد، خشونت ها در مناطق مختلف اتیوپی رو به افزایش است.

این اصلاحات همچنین تنش های قومی و مذهبی را برانگیخته است زیرا افراد قدرتمند منطقه برای رقابت بر سر نفوذ در منابع مردم را تحریک می کنند.

رئیس جمهور اتیوپی روز شنبه خشونت ها را محکوم کرد و گفت که به افراط گرایان اجازه نمی دهد تاریخ تحمل مذهبی اتیوپی را لکه دار کنند. وی از شهروندان خواست تا با نفرت مبارزه کنند.

اندیشکده گروه بین الملل بحران در گزارشی که این هفته منتشر کرده بود ، از حمله شدید به کلیساها در اتیوپی هشدار داد و اظهار داشت که با افزایش تنش های میان ادیانی، پیش از انتخابات پیش بینی شده برای می 2020 ، تهدید برانگیز باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha