پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
همایش طلیعه حضور طلاب خواهر جدیدالورود استان اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین بهرامی تصریح کرد: طلبگی یعنی پاسداری حریم دین و معارف اهل بیت(علیهم السلام) و دیانت مردم، بنابراین اگر خوب درس نخوانیم به امام زمان(عج) مدیون خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار حوزه از اصفهان حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا بهرامی در همایش طلیعه حضور طلاب خواهر جدیدالورود استان اصفهان با اشاره به هدف خلقت انسان، اظهار داشت: هدف از خلقت انسان رسیدن به عبودیت خداوند است و برای رسیدن به چنین هدف والایی باید راه عبودیت را یاد و پیش بگیریم.

وی با تشبیه طلبگی به مادری کردن برای فرزندان و آموزش مهارت هایی که در خود مادر وجود دارد به فرزندان، اضافه کرد: اگر طلبه خود در مسیر بندگی حرکت کند و به فضایل اخلاقی دست یابد به عنوان یک مربی باشد آنگاه می تواند دیگران و جامعه را نیز به این مسیر دعوت کند.

وی با تأکید بر اینکه در طلبگی باید علم را با عمل درهم آمیخت افزود: طلبه بودن و در مسیر معارف اهل بیت(علیهم السلام) قرار گرفتن، نعمت و لطف خداوند است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان ادامه داد: انس با قرآن، توسل به اهل بیت(علیهم السلام)، مناجات با خداوند و مرور قال الباقر(ع)  و قال الصادق(ع) رمز و راز یک طلبه موفق است.

وی ادامه داد: طلبگی یعنی پاسداری حریم دین و معارف اهل بیت(علیهم السلام) و دیانت مردم، بنابراین اگر خوب درس نخوانیم به امام زمان(عج) مدیون خواهیم بود؛ درس خواندن آن هم در سال های اول یکی از وظایف مهم طلبه است چرا که فرصت ها مانند ابر به سرعت می گذرد.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی اضافه کرد: داشتن تقوا و ایمان کامل، با نشاط بودن، برنامه ریزی برای درس خواندن و امور زندگی و نظم در امور از مهم‌ترین وظایف یک طلبه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه هر شخص مسلمانی باید روزانه پنجاه آیه قرآن تلاوت کند گفت: طلبه‌ها باید با قرآن مانوس باشند و تلاوت قرآن، تدبر در قرآن و عمل به قرآن باید در تمام زندگی آنها ساری و جاری باشد.

وی خطاب به طلبه ها آن ها را به خواندن مداوم زیارت آل یاسین توسل به اهل بیت(علیهم اسلام) و مطالعه زندگی بزرگانی همچون بانوامین(ره) توصیه کرد و آنان را موجب الگوگیری و  زیاد شدن توفیقات در مسیر طلبگی عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha