پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دانشگاه مجازی المصطفی

حوزه/ معاون پژوهش جامعةالمصطفی،اظهار داشت: باید بیش از پیش به ظرفیت‌ها و بسترهای فضای مجازی و گستره‌های تأثیرگذاری آن توجه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عبادی در مراسم رونمایی از  آثار و تألیفات پژوهشی دانشگاه مجازی المصطفی،  بر اهمیت کیفی‌بخشی فعالیت‌ها تأکید نمود و ابراز داشت: بخش شایان توجهی از آموزه‌های معرفتی، به خارج مرزهای معرفتی کشیده می‌شود؛ از این رو، کیفیت‌بخشی به فرایندهای پژوهشی جدی است که انعکاس‌دهنده ارزش‌ها به شمار می‌رود.

وی، با بیان این که اگر کیفی‌بخشی پژوهش‌های دینی کم‌رنگ گردد، اثرات مخربی در عرصه‌های معرفتی به دنبال خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در حضور ارائه مبانی دینی ناظر به تنوع زبانی، نیازمند شورای تخصصی زبان هستیم تا پژوهش‌ها را با نگاه به شرایط و ویژگی‌های قومی و زبانی بازتعریف نماید.

معاون پژوهش جامعةالمصطفی با بیان این که اگر به نشر آثار و اندیشه‌های مفاخر اسلامی توجه بیشتری داشتیم، عرصه تفکر و اندیشه را در جهان قبضه می‌کردیم، اظهار داشت: باید از نگاه‌های صرفاً اداری بپرهیزیم؛ متأسفانه، برخلاف وجود فرصت‌های بی‌شمار، کم‌کاری و کم‌توجهی‌ سبب شده است از جایگاه و اهمیت ضرورت فعالیت‌های پژوهشی متعالی آگاه نباشیم.

شایان ذکر است حجت‌الاسلام والمسلمین‌ حسینی، رئیس دانشگاه مجازی المصطفی نیز با گرامیداشت هفته پژوهش، ضمن تقدیر از تلاش‌ها و مجاهدت‌های علمی استادان، مدیران و دبیران پژوهشی دانشگاه مجازی، به وضعیت کنونی دانشگاه مجازی اشاره نمود و ابراز داشت: دانشگاه مجازی، هم‌اکنون، ۳۴ رشته زبان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برگزار می‌کند.

وی با اشاره به این که با توجه به بازخوردگیری از آمار دانش‌پژوهان، به ویژه زبان‌آموزان، تغییراتی در فرایندهای آموزشی دانشگاه مجازی المصطفی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: دانشگاه مجازی المصطفی در دوره‌های بلندمدت، هفت شامل زبان فارسی و عربی، اردو، آذری، انگلیسی، فرانسوی و ترکی استانبولی را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی یادآور شد: دوره‌های کوتاه‌مدت دانشگاه مجازی المصطفی نیز به چهارده زبان، اعم از زبان‌های مالایو، سواحلی، هوسا، اسپانیایی، آلمانی، روسی و اندونزیایی به صورت مستقل ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ حسینی با تأکید بر این که به دنبال راه‌اندازی دوره‌های کوتاه‌مدت مجازی به زبان ژاپنی و چینی هستیم، خاطرنشان کرد: افزون بر برگزاری رشته‌های ویژه آموزشی، دوره‌های زبان‌آموزی به فارسی، عربی و انگلیسی نیز برگزار می‌گردد.

وی افزود: در دوره آموزش زبان، روش‌های آموزشی ویژه‌ای پیگیری و برنامه‌ها به صورت خوداتکایی دنبال می‌شود و بیشتر هزینه‌ها در فرایند اجرای دوره را دانش‌پژوهان تأمین می‌نمایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ حسینی، در بخش پایانی سخنان خود، ضمن ارائه گزارشی از گستره دانشجویان دانشگاه مجازی المصطفی، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم برنامه‌های هدفمندی برای رونق‌بخشی به فرایندهای آموزشی و پژوهشی پی بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha