جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه ارومیه+ اخلاق رسانه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: رسانه‌ها باید مروج اخلاق و ادب در جامعه باشند و از دامن زدن به مباحث اختلاف‌افکن خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در جلسه اخلاق اصحاب رسانه که در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: از ظاهر آیات و روایات این‌گونه برداشت می‌شود که عمر بزرگترین سرمایه انسان است.

وی با بیان این که خدای متعال در قرآن کریم به زمان، قسم خورده است و این مقدس بودن زمان را می‌رساند، ادامه داد: بنا به فرموده رسول اکرم (ص) زمان در رأس سرمایه انسان قرار دارد و باید از سرمایه زندگی خود به درستی استفاده کرده و از چیزهایی که عمر را به هدر می‌دهد دوری کرد.

امام جمعه ارومیه افزود: انتشار یک مطلب در رسانه و فضای مجازی می‌تواند وقت میلیون‌ها انسان را بگیرد، لذا باید مطالبی که برای مردم مفید و ارزشمند است نشر یابد و از انتشار اخباری که برای مردم مفید نیستند و گاهی مضرّ هم هستند خودداری کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد:در روایات بیان شده است که خدای متعال با هیچ چیزی مثل سکوت عبادت نشده است و دلیل آن‌هم این است که گاهی مطالبی از زبان و قلم انسان خارج می‌شود که دیگران را زیر سوال می‌برد.

وی بیان داشت: رسانه‌ها باید مروج اخلاق و ادب در جامعه باشند و از دامن زدن به مباحث اختلاف‌افکن خودداری کنند.

امام جمعه ارومیه گفت: اصحاب رسانه باید از صحت اخباری که به دست آن‌ها می‌رسد و بنا است انتشار یابد یقین پیدا کنند و نباید با انتشار اخبار ناصواب، در دیگران ناراحتی و استرس ایجاد کند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی افزود: در فتنه اخیر بخش عمده تبلیغات و میدان‌داری آن را رسانه‌های معاند انجام می دادند و نقش اصحاب رسانه‌های آذربایجان‌غربی در ایجاد امنیت در استان قابل ستایش است.

وی ادامه داد: برخی رسانه‌ها به دنبال ترویج زندگی اشرافیت، شهوت‌رانی و حب دنیا هستند و با انتشار برخی مطالب مردم را به سمت معصیت سوق می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در پایان با توصیه به رسانه‌ها برای رعایت اخلاق انتخاباتی، گفت: رسانه‌های از دامن زدن به مباحث قومیتی و اختلافی پرهیز کنند و زمینه برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور با حضور اکثریت مردم را فراهم سازند و توجه داشته باشند که مطالبی که در مورد نامزدهای مجلس منتشر می‌کنند صحیح و دقیق باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha