جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام شکریان

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که روحانیت در طول تاریخ همواره در عمل به وظیفه طلبگی خود پیشگام و ثابت قدم بوده است، تصریح کرد: هیچ گاه کمبود اعتبارات و امکانات مانع ادای وظیفه روحانیت نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در دیدار جمعی از روحانیان مستقر و طرح هجرت بابل به اهمیت و حساسیت کار تبلیغی در شرایط امروز جامعه اشاره کرد و گفت: تلاش های تبلیغی که امروز روحانیان در جهت گسترش معارف الهی در جامعه انجام می دهند جهاد فی سبیل الله است.

وی با بیان این که مبلغان دینی با حداقل امکانات به رسالت تبلیغی خود مشغول هستند، افزود: حضور روحانیت در دور افتاده ترین مناطق استان جهت ادای تکلیف، هیچ نمونه مشابهی ندارد.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که روحانیت همواره با حداقل ها زندگی و رسالت تبلیغی خود عمل کرده است، بیان داشت: در شرایط فعلی که کشور با مشکلات اقتصادی مواجه بوده و اعتبارات فرهنگی نیز به حداقل رسیده، اما رسالت  و تکلیف روحانیت تغییری نکرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که روحانیت در طول تاریخ همواره در عمل به وظیفه طلبگی خود پیشگام  و ثابت قدم بوده است، خاطرنشان کرد: هیچ گاه کمبود اعتبارات و امکانات مانع ادای وظیفه روحانیت نشده است.

استاد حوزه علمیه مازندران، ساده زیستی و پرهیز از اشرافی گری را مهم ترین شاخصه روحانیت در طول تاریخ برشمرد و تصریح کرد: روحانیت همواره از همه ظرفیت های موجود در جهت تبلیغ دین و معارف اهل بیت(ع) بهره برده است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که تبلیغ دین مهم ترین رسالت انبیاء و اولیای الهی بوده است، افزود: امروز این رسالت و تکلیف مهم بر عهده روحانیت و طلاب حوزه های علمیه است که با زبان گویا و شیوای خود مردم را به سمت دین و معارف اهل بیت(ع) سوق دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که ایمان و اعتقادات مردم به تبلیغ صحیح روحانیت وابسته است، گفت: روحانیت باید مفاهیم الهی را به گونه ای در جامعه ترویج کند تا اثرگذار و موجب رشد دینی و معنوی جامعه شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه امروز جامعه با مشکلات فرهنگی بسیاری مواجه است، افزود: روحانیت باید ارزش های معنوی را با شیوه های تبلیغی مناسب در جامعه نشر و گسترش دهد.

حجت الاسلام شکریان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش دشمن در جهت تضعیف انقلاب و نظام اسلامی گفت: مبلغان دینی باید ضمن روشنگری و آگاهی دادن به جامعه، خدمات ارزشمند انقلاب را برای مردم تبیین کنند.

وی همچنین به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و آن را سندی روشن برای پیشرفت همه جانبه کشور در عرصه های مختلف دانست و افزود: مبلغان دینی از ظرفیت منبر و خطابه در جهت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب بهره گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha