جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تخریب اموال مسجد، و سرقت با انگیزه نفرت در مینه سوتا

حوزه/ روز شنبه صبح سارقی که قصد ربودن اموال مسجد را داشت، اقدام به نوشتن عباراتی با محتوای مسیحی در داخل مسجد کرد. پلیس این سرقت را به عنوان یک جرم نفرت محور بررسی قرار خواهد داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از kstp، پلیس شهر سنت پائول در ایالت مینه سوتای آمریکا، خرابکاری در مسجد این شهر را به عنوان یک جرم نفرت محور احتمالی تحت تحقیق قرار داده است.

به گفته مقامات، روز شنبه صبح مردی به تخریب اموال مسجد و سرقت از آن اقدام کرده است. پلیس گفت یکی از اعضای مسجد دارالایمان در حوالی ساعت 7 صبح به مسجد رفته و با حضور سارق در مسجد مواجه شده است. سارق در دفتر مسجد دیده شده و به نظر می رسید سعی داشته لپ تاپ های مسجد را به سرقت ببرد. وی همچنین پیام هایی بر روی تخته سفید مسجد نوشته است.

شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر)، شعبه مینه سوتا اعلام کرد این فرد نزدیک به 5-7  هزار دلار خسارت به مسجد وارد کرده و در پیام هایی چون «کریسمس مبارک» اشاراتی به حضرت مسیح (ع) و «خدا» سعی داشته مسلمانان را اذیت کند.

حسین جیلانی مدیر اجرایی کایر در بیانیه ای گفت: به دلیل مراجعات مذهبی در دیوارنویسی ها و خسارات وارد شده به مسجد، ما از مقامات امنیتی می خواهیم عامل تعصب را یکی از دلایل وقوع این حادثه در نظر بگیرند.این  نوع حوادث نگرانی های امنیتی برای جامعه مسلمانان مینه سوتا به همراه خواهند داشت.

 سخنگوی پلیس سنت پائول اعلام کرد که این حادثه را به عنوان یک جرم نفرت محور احتمالی تحت بررسی قرار داده و گشت های اطراف مسجد را نیز زیادی می کند.

وی گفت: ما از شنبه صبح با بانیان مساجد صحبت کرده ایم و در رابطه با موضوعات امنیتی با آنها صحبت داشته ایم.

 پلیس  به وجود مظنونین احتمالی در بازداشت اشاره ای نکرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha