چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
یادواره شهدا در مدرسه علمیه علوی

حوزه/ متاسفانه امروز ما می بینیم افرادی در داخل کشور تلاش دارند تا نام شهیدان هم نباشد. نام شهیدانی که ما در سر هر کوچه و برزن می بینیم. وظیفه داریم یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، اولین شب یادواره شهدای مدرسه علمیه علوی قم با عنوان«ستارگان راه» با حضور طلاب و خانواده های ایشان در نمازخانه این مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی اقبالی مدیر مدرسه  به ایراد سخنرانی پرداخت و با گرامیداشت یاد و خاطره  شهدا اظهار داشت:  شهدای عزیز با نثار خونشان و جانشان درخت اسلام را آبیاری کردند و  در برپایی نظام اسلامی و در استحکام این نظام و در اجرای احکام نورانی اسلام نقش بسزایی داشتند.

 مدیر مدرسه علمیه علوی بیان کرد: عزیزانی که ما امروز سر سفره آن‌ها نشسته ایم و امنیت، آسایش و عزت را به برکت خون آن‌ها داریم. از اوجب واجبات برای ما است که  یاد و خاطره شهدا فراموش نشود.

وی در ادامه افزود: متاسفانه امروز ما می بینیم افرادی در داخل کشور تلاش دارند تا نام شهیدان هم نباشد. نام شهیدانی که ما در سر هر کوچه و برزن می بینیم. وظیفه داریم یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی، با اشاره به اهمیت الگو شدن شهدا برای نسل حاضر، خاطرنشان کرد: ما باید شهدای عزیزمان را الگوهای علمی، فکری، فرهنگی و انسان‌هایی که واقعاً سبک زندگی را به ما یاد داده اند، در تمام زندگی خود قرار دهیم. باید فرزندان ما یاد بگیرند راه شهدا یعنی چه و آن‌ها را در پیمودن این مسیر یاری رسانیم.

در ادامه، حجت الاسلام پور هاشم با روایتگری  سیره شهدا و روضه خوانی این مراسم را نورانی نمود.

 در بخش پایانی این یادواره، حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی ماندگاری، رئیس موسسه روایت سیره شهدا به  تشریح مولفه‌های پیروزی شهدای اسلام پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha