جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست رئیس مرکز خدمات با نخبگان حوزه در مجتمع ولایت

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با تأکید بر اهمیت ورود و ساماندهی فضای مجازی، از طلاب نخبه برای کار جهادی در این عرصه دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات و جمعی از اساتید حوزه علمیه و طلاب نخبه و ممتاز در حسینیه مجتمع ولایت مشهد برگزار شد.

در ابتدای این نشست، 8 نفر از نخبگان و اساتید به نمایندگی از جامعه نخبگانی حوزه، مطالب و پیشنهادهایی را بیان کردند و سپس رئیس مرکز خدمات به مطالب مطرح شده پاسخ داد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی ضمن تبریک هفته پژوهش و گرامی داشت یاد و خاطر شهدای عرصه علم و فرهنگ و فرزانگی به‌خصوص شهید دکتر مفتح، از زحمات دفتر حمایت از جامعه نخبگانی و مجتمع ولایت که زمینه برگزاری این گردهمایی را در شهر مقدس مشهد فراهم کرده‌اند قدردانی کرد.

وی ادامه داد: تمامی فعالیت‌های مرکز خدمات از عنایت مقام معظم رهبری است و باید قدردان خدای متعال باشیم که نعمت ولایت را بر سر داریم.

رئیس مرکز خدمات با توجه به مطالبات مطرح شده از سوی نخبگان، به ضرورت ارتباط مستمر مسئولین مرکز با جامعه نخبگانی و لزوم اطلاع‌رسانی بیشتر برنامه‌ها و فعالیت‌های مرکز خدمات تأکید کرد و گفت: برخی از مطالب مطرح شده به دلیل عدم اطلاع کافی از فعالیت‌های مرکز خدمات است که بر خود وظیفه می‌دانیم اطلاع‌رسانی بهتری نسبت به خدمات داشته باشیم.

وی با اشاره به تنوع نوع مخاطب در جامعه نخبگانی اظهار کرد: دفتر حمایت از جامعه نخبگانی علاوه بر نخبگان؛ ممتازین، مستعدین و اساتید را نیز مورد حمایت قرار می‌دهد و شاید به یک اصلاح عنوان نیاز داشته باشد که بیشتر منطبق بر عملکرد آن باشد که این بر عهده شما عزیزان است.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی ابراز کرد: مرکز خدمات طرح حمایت خود از نخبگان و اساتید را قبل از شکل‌گیری دفتر حمایت از جامعه نخبگانی به عنوان یک ضرورت فرض کرده و توجه ویژه داشته است و برای مثال از سال 1391 حمایت از ممتازین را در برنامه‌های خود قرار داده است و بر آن استمرار خواهد داشت.

وی افزود: از سال 1390 شاهد رویکرد متفاوتی در مرکز خدمات هستیم و رویکرد مرکز از خدمت‌رسانی یکسان به تمام جامعه هدف، به رویکردی هدفمند و منطبق بر اساس مأموریت‌های حوزه تبدیل شده است. امروز بحمد الله مرکز خدمات سازمانی حمایتی و معرفتی برای حمایت از طلاب و روحانیون در انجام رسالت حوزوی‌شان است و این رویکرد شناسنامه مرکز خدمات است.

رئیس مرکز خدمات حوزه در ادامه با اشاره به موانع طلاب در رسالت طلبگی از جمله برخی از مشکلات خانوادگی و عاطفی گفت: امروزه تنها مشکل طلبه، مسائل معیشتی نیست و چه بسیار ممتازین و مستعدینی هستند که با توجه به مشکلات درون خانواده از انجام رسالت خود بازمانده‌اند و به همین دلیل اکنون مرکز خدمات، فعالیت‌های خود را از خدمات صرفاً مادی به خدمات عاطفی و فرهنگی توسعه داده است و از اساتید مختلف جهت بهبود این خدمات در جلسات متعدد دعوت به عمل آمده است.

وی در خصوص پاسخ به نیازهای معیشتی طلاب خصوصاً نخبگان طلبه، بهترین شیوه را در احیای موقوفات حوزه و عمل به نیات واقفین و پیوند عمیق مردم و روحانیت دانست.

حجت الاسلام و السملمین ربانی با اشاره به استعداد نخبگان، اساتید و ممتازین، خطاب به آنها گفت: عزیزان باید توجه داشته باشید، در قبال این نعمت از شما سؤال می‌شود، در قبال این استعداد ذاتی مسئولید و مسائل معیشتی مانع از این پاسخگویی نمی‌شود.

وی با اشاره به سختی‌هایی که در زندگی بسیاری از بزرگان تاریخ حوزه آمده است، بیان کرد: نقل است، حضرت آیت الله خوئی که در زمان خود به برخی از شاگردانشان شهریه ویژه می‌داد، به دلیل سخت شدن شرایط زندگی در ماه مبارک رمضان به محضر استاد خویش حضرت علامه بلاغی مشرف شده و ابراز می‌کند با توجه به شرایط سخت زندگی قصد مراجعت به ایران را دارد، که در پاسخ، استاد به وی اظهار کرد: من که استادت هستم، گاهی در ماه مبارک رمضان به یک وعده غذا قناعت می‌کنم.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی رمز موفقیت بزرگان دین را در این اراده پولادین عنوان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با همت مسئولین دفتر جامعه نخبگانی، امور مرتبط با مستعدین، ممتازین و اساتید از جمله بازدیدهای علمی، بیش از پیش دنبال شود.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با تأکید بر اهمیت ورود و ساماندهی فضای مجازی، از طلاب نخبه برای کار جهادی در این عرصه دعوت کرد.

در پایان این نشست که بیش از 2 ساعت به طول انجامید، رئیس مرکز و مسئولین دفتر جامعه نخبگانی از نمایشگاه توانمندی‌های علمی و تألیفات نخبگان بازدید کردند.
انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رحیمی IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    0 0
    «رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با تأکید بر اهمیت ورود و ساماندهی فضای مجازی، از طلاب نخبه برای کار جهادی در این عرصه دعوت کرد.» منتظر عملیاتی شدن این سخن ارزشمند می مانیم.