پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مسلمانان استرالیایی، سه روز روزه گرفته و نماز باران اقامه کردند

حوزه/ درحالی که خشکسالی و آتش سوزی های جنگلی امسال در استرالیا بسیار شدید است، مسلمانان در مسجد الرحمان در کینگزگرو، پس از سه روز روزه گرفتن، نماز باران اقامه کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از sbs، نمازگزاران در مسجد الرحمان در شهر کینگزگرو در نیوساوت وست استرالیا برای خواندن نماز ویژه باران گردهم جمع شدند.

 این مسجد که نماز را ترتیب داده بود ، از مردم خواست که سه روز قبل از نماز روزه بگیرند و امید داشتند که از خشکسالی و آتش سوزی های جنگلی  رهایی یابند.

یوسف نباء امام جماعت مسجد الرحمان که نماز باران را اقامه کرده می گوید این نماز به درخواست برای باران اختصاص دارد. ما در مسجد الرحمان می خواستیم که این نماز را اقامه کنیم تا از شرایط سخت و خشکسالی که اکنون دچارش شده ایم نجات یابیم.

وی افزود:  ما در تلاش هستیم تا در این بحران و سختی ها در کنار مردم بایستیم و نماینده خوبی  برای دین مان باشیم. ما باید وظیفه شهروندی و دستی در کشور را اعمال کنیم.

 این نخستین باری نیست که شیخ یوسف و مسجدی  ها برای بحران آتش سوزی در جنگل ها بار وظیفه را به دوش می گیرند. نوامبر سال گذشته نیز آن ها ده ها هزار دلار به سازمان خدمات آتش نشانی روستایی اهداء کردند.

آنها همچنین برای نشان دادن حمایت ، سفری به صلیب سرخ استرالیا ترتیب دادند، خون اهداء کردند و کمک مالی ارائه دادند.

یوسف در این باره گفت: ما این اهداء را به آتش نشان ها کردیم تا از تلاش های آن ها برای نبرد در مقابله آتش سوزی قدردانی کرده باشیم. به ویژه اینکه برخی از آنها جانشان را از دست دادند و برخی دیگر نیز به شدت مجروح شدند.

وی افزود: استرالیا کشور ماست که بچه های ما درآن مشغول تحصیل هستند. جایی که در آن زندگی می کنیم و جایی که در آن امنیت داریم و اینجا کشور ماست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha