پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نجف لکزایی

حوزه/ رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ گفت: در طی 2 سال بیش از 100 چکیده مقاله از اندیشمندان کشورهای مختلف به دبیرخانه همایش گفت و گوهای فرهنگی در چشم اندار تمدنی ایران و جهان عرب ارسال شده و از این تعداد 60 چکیده پذیرفته و 56 مقاله به این همایش راه یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لک زایی در حاشیه همایش بین المللی گفت و گوهای فرهنگی در چشم انداز تمدنی ایران و جهان عرب در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: این همایش از سلسله همایش هایی است که پژوهشگاه علوم فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی با همکاری مراکز آموزشی و پژوهشی حوزوی و دانشگاهی در ذیل دبیرخانه گفت و گوهای اندیشمندان ایران و عرب در حال برگزاری است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: امروز شاهد برگزاری چهارمین همایش در قالب گفت و گوی میان اندیشمندان ایران و جهان عرب در پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی هستیم. پیش از این نیز همایش هایی در کشورهای عراق، تونس، قطر و لبنان توسط دفتر تبلیغات اسلامی با این موضوع برگزار شده است.

وی بیان داشت: دبیرخانه این همایش بیش از 2 سال در پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی فعال شده و در این مدت بیش از 100 چکیده مقاله از اندیشمندان کشورهای مختلف به این دبیرخانه ارسال شده و از این تعداد 60 چکیده پذیرفته و 56 مقاله به این همایش راه یافت.

این محقق گفت: این مقاله ها امروز در چهار کارگروه ادبیات و هنر معماری؛ توسعه، تمدن و چالش ها؛ ارتباطات و رسانه و همچنین علم در جهان اسلام با حضور اندیشمندان مختلف جهان اسلامی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین لک زایی گفت: در این هماش علاوه بر اندیشمندانی از جمهوری اسلامی ایران از کشورهای مختلف از جمله الجزایر، عراق، سوریه، لبنان و عمان نیز حضور دارند.

وی با بیان این که مبارزه با تفکر تکفیری لازمه امروز جهان اسلام است، اضافه کرد: در زمانی که گروه های افراطی و تکفیری به جان جهان امت اسلامی افتاده اند، فعال کردن ظرفیت اندیشمندان و گفت وگوهایی میان دانشمندان کشورهای اسلامی ضروری است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه افزود: ایجاد بستر لازم برای گفت و گو میان اندیشمندان ایران و جهان عرب می تواند نقش موثری در روند مبارزه با تکفیر در جهان اسلام و ارتقای وضعیت امنیتی در این کشورها داشته باشد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha