جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام باقری

حوزه/ حجت الاسلام باقری گفت: نقش حوزه‌های علمیه در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب بسیار حساس تر و پر رنگ تر از نهادهای دیگر است.

حجت الاسلام نقی باقری، امام جمعه کبودرآهنگ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با بیان اینکه در شرایط فعلی وظیفه سنگینی بر دوش حوزه‌های علمیه است، اظهار داشت: نقش حوزه‌های علمیه در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب بسیار حساس تر و پر رنگ تر از نهادهای دیگر است.

وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب، آنقدر قوی و آینده ساز است که می‌توان با استفاده از آن، به اهداف عالی اسلام و دین دست پیدا کرد.

امام جمعه کبودرآهنگ با تاکید بر اینکه پیش بردن اهداف گام دوم در جامعه، از وظایف مهم حوزه‌های علمیه است، یادآور شد: اگر حوزه به دنبال آن است که همگام با گام دوم انقلاب قدم بردارد، باید خود را در زمینه انقلابی بودن، عدالت و معنویت، تقویت کند.

وی ادامه داد: کسی می تواند در حوزه موفق باشد که هم جسمش و هم روحش با اهداف و آرمان های انقلاب و رهنمودهای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب همسو و همرنگ باشد.

حجت الاسلام باقری تصریح کرد: همان طور که اگر یکی از چرخ های ماشین خراب شود، امکان حرکت وجود ندارد، حوزه های علمیه نیز اگر می خواهند در این راه موفق باشند، باید همه اجزا آن از دلسوزان نظام و دین باشند.

وی با بیان اینکه بحمدالله حوزه‌های ما، حوزه‌های انقلابی هستند، یادآور شد: در این موضوع هیچ شکی وجود ندارد، اما اگر بخواهیم در این راه با تمام وجود قدم برداریم، در ابتدا باید انقلابی بودن را به درستی تعریف کنیم.

این استاد حوزه به تشریح معنای انقلابی بودن پرداخت و گفت: انقلابی بودن به معنای آن است که انسان همیشه برای دفاع از دین و انقلاب آمادگی داشته باشد و حتی برای این راه از جان خودش هم بگذرد.

مسئولان حوزه مراقب طلاب باشند

وی خاطر نشان کرد: باید همانند شهید اول‌ها و دوم‌ها خودمان را فدا کنیم، تا اهداف عالی اسلام ثابت بماند، نه اینکه در حوزه به دنبال آن باشیم که برای خودمان نام و نشانی درست کنیم.

امام جمعه کبودرآهنگ، خواستار رسیدگی به وضعیت طلاب، خصوصا طلاب جدیدالورود شد و گفت: مسئولان باید در زمینه‌های علمی، اخلاقی، رفتاری و مردم‌داری مراقب طلاب باشند و آنها را هیچ گاه رها نکنند.

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه هر طور طلاب را تربیت شوند، طلاب همان تربیت را در جامعه به مردم نشان خواهند داد، ابراز داشت: خلق حماسه‌های حضور طلاب در صحنه‌های مختلفی همچون سیل و زلزله و موکب ها، درس بزرگی برای طلاب جدید الورود است تا از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر طلاب توسط مسئولان، مورد توجه قرار نگیرند، تبعات خوبی را به همراه ندارد، خاطر نشان کرد: اگر مسئولی با غرور با طلبه‌ای رفتار کند، آن طلبه همان رفتار را با مردم خواهد داشت، و لذا نتیجه‌اش گریزان شدن مردم از مسجد و نماز خواهد بود.

این استاد حوزه تصریح کرد: اگر زیر بنای اعتقادات و رفتار طلاب، به درستی پی‌ریزی شود، طلبه تبدیل به ذخیره‌ای برای هدایت جامعه خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha