سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه اذان شعار تأثیرگذار اسلام است، گفت: همایش تجلیل از مؤذنان مساجد خراسان شمالی با هدف تقویت اذان زنده و ترغیب مردم به این موضوع، برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست با جمعی از مسئولان فرهنگی استان اظهار داشت: مؤذن یکی از ارکان مهم اجرایی فعالیت‌های دینی در مسجد است و تکریم و آموزش آن‌ها امری پسندیده و ضروری است.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اهمیت پخش اذان از مأذنه‌های مسجد در اوقات شرعی، خاطرنشان کرد: اذان، گلبانگ حضور مؤمنان در مساجد و ندایی آسمانی برای اقامه فریضه بزرگ الهی یعنی نماز است.

وی بابیان این‌که بهترین مسیر هدایت بشر، مساجد و تمسک به قرآن و اهل‌بیت(ع) است، افزود: اجرای همایش‌هایی نظیر تجلیل از مؤذنان مساجد، می‌تواند زمینه‌ای برای تشویق جوانان و نوجوانان به نماز و حضور در مساجد باشد و این امر راهی مناسب برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و حفظ بنیان خانواده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ضمن تأکید بر نقش محوری مساجد در گسترش فرهنگی اسلامی، اظهار کرد: اسلام برای اذان و مؤذن ارزش و جایگاه والایی در نظر گرفته است و هدف از برگزاری همایش تجلیل از مؤذنان مساجد، تقویت اذان زنده و گسترش فرهنگ اسلام ناب محمدی است و این همایش به حول و قوه الهی همزمان با ایام دهه مبارکه فجر امسال برگزار خواهد شد.

گفتنی است طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، استان خراسان شمالی دارای ۸ شهرستان و جمعیتی بالغ‌بر ۸۶۳۰۹۲ نفر است و در این استان تعداد ۱۰۶۱ مسجد وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha