پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
معاون آموزش حوزه علميه يزد

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد گفت: تاکنون تعداد 27 نفر از طلاب حوزه علمیه یزد در هفتمین دوره شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه حائز شرایط اولیه بوده‌اند و روند معرفی این افراد به مرکز نخبگان حوزه در حال انجام است.

حجت الاسلام سید عباس حسینی پور، معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد گفت: هفتمین دوره شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه آغاز شده است. در این دوره 27 نفر از طلاب حوزه علمیه استان یزد، شرایط ابتدایی برای ثبت نام در دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه را دارا بوده‌اند.

وی افزود: همه ساله بر اساس معدل کسب شده طلاب در مقاطع متفاوت از واجدین شرایط ثبت نام به عمل می آید و سپس از ثبت نام کنندگان جهت شرکت در مصاحبه شفاهی دعوت می شود.

معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد خاطرنشان کرد: طلابی که موفق به کسب امتیاز لازم از مصاحبه شفاهی شوند، در دفتر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه به صورت قطعی ثبت‌نام شده و از مزایای مادی و معنوی این دفتر بهره‌مند خواهند شد.

لازم به ذکر است، شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر در عرصه‌های پنج‌گانه «آموزش»، «پژوهش»، «تبلیغ و امور فرهنگی»، «تهذیب و تربیت» و «مدیریت» انجام می‌شود و برای شناسایی نخبگان در هر عرصه ابتدا بر اساس سامانه‌های ارزشیابی، برترین‌های آموزشی شناسایی و اعلام می‌شوند و پس از تشکیل پرونده در مرکز نخبگان قم، نسبت به انجام مصاحبه علمی با هدف شناسایی ظرفیت های هوشی، استعدادی و کشف و توانمندی های فرد اقدام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha