جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام خدایاری

حوزه/ حجت الاسلام خدایاری گفت: امروز باید مسئله نماز و تبلیغ آن در اولویت رسانه‌ها قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام ناصر خدایاری، امروز در مراسم تجلیل از رسانه‌های برتر در عرصه قرآن و نماز که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: امروز لازم است رسانه‌ها به مساله نماز و قرآن بیشتر توجه کنند و با انتشار مطالب عمومی، به روز و کوتاه مخاطب را به این دو مسئله تشویق کنند.

وی ادامه داد: دانشمندان غیر اسلامی در مورد قرآن تحقیقات فراوانی داشته‌اند و کتاب‌های مختلفی از جمله اخلاق در قرآن را تالیف کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: قرآن همه نیازهای جامعه را می‌تواند اغنا کند و فلسفه، تاریخ، کلام، حقوق، روابط اجتماعی، انبیا و اخلاق از جمله مباحثی است که قرآن می‌تواند جوابگوی سوالات آن‌ها باشد

وی افزود: مطالبی که در مورد قرآن و نماز در رسانه‌ها منتشر می‌شود هم باید موجز باشد و هم جذاب تا مخاطبین را به خواندن آن تشویق کند.

حجت الاسلام خدایاری تصریح کرد: مباحث قرآن و نماز باید به صورت تخصصی برای کودکان، نوجوانان، جوانان، تحصیل‌کردگان و دیگر صنوف در رسانه‌ها ارائه شود تا جلوی خیلی از آسیب‌های اجتماعی از جمله، طلاق، از هم گسستگی خانواده‌ها، کاهش میل به تشکیل خانواده، ضعف‌های اعتقادی و ایجاد ناامیدی که دشمن با استفاده از رسانه‌ها و فضای مجازی آن را گسترش می‌دهد، گرفته شود.

در ادامه این جلسه بهرعلی محمودی، رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در این دو سال بیشترین بودجه اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌غربی به قرآن و عترت اختصاص یافته گفت: برگزاری 110 عنوان برنامه در ماه مبارک رمضان، برگزاری جشنوارهای شعر رضوی، جشنواره آیات،کنگره سراسری عقیلة العرب و زیارت ازبعید از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های این اداره در طول یکساله گذشته بوده است.

وی ادامه داد: در آزمون سراسری حفظ قرآن کریم که 11 بهمن برگزار می‌شود بیش از 2400 نفر ثبت نام کرده‌اند.

رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در پایان از برگزاری جشنواره ایده‌پردازی نماز و امر به معروف در بهمن ماه خبر داد و گفت: دو سال متوالی است که شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل ارشاد به عنوان شورای برتر استانی امر به معروف و نهی از منکر انتخاب می‌شود.

در پایان این مراسم از خبرگزاری‌های «حوزه» و ایکنا و روزنامه آبشار و آوای صبح به عنوان رسانه‌های فعال در عرصه نماز تجلیل شد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha