پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: باید تربیت قرآنی را از همین مدارس و کودکستان‌ها شروع کنیم تا به قله بلند قرآنی برسیم و در آینده سیاست، اقتصاد و فرهنگمان با قرآن تنظیم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست با مسئولان فرهنگی و آموزشی خراسان شمالی، با تأکید بر اهتمام ویژه متولیان بخش فرهنگ و آموزش به قرآن محوری در این بخش، اظهار کرد: ما باید خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی خود را با محوریت قرآن پیگیری کنیم.

وی افزود: باید با خودسازی جامعه را به جامعه‌ای سالم و صحیح تبدیل کرده و به‌وسیله این دو پلکان آخر که تمدن قرآن است را تشکیل دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: در این راستا باید تربیت قرآنی را از همین مدارس و کودکستان‌ها شروع کنیم تا به قله بلند قرآنی برسیم و سیاست، اقتصاد و فرهنگمان با قرآن تنظیم شوند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هر چه در راه قرآن سرمایه‌گذاری کنیم ضرر نمی‌کنیم؛ زیرا هر که از هر جهت در محضر قرآن قرار گرفت سرمایه‌دار و غنی شده و به ثروت معنوی دست می‌یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: هر چه به قرآن نزدیک‌تر باشیم درواقع به اهل‌بیت (ع) نزدیک‌تر می‌شویم؛ چراکه اهل‌بیت (ع) در روز قیامت آن‌هایی که با قرآن مأنوس هستند را گلچین می‌کنند و این افراد به سعادت ابدی می‌رسند.

وی در ادامه با اشاره به نقش قرآن در مدارس افزود: درزمینهٔ تعلیم و تربیت هم باید اساتیدی را جذب کنیم که قرآنی می‌اندیشند تا متعلمین قرآنی بار بیاورند، متعلمینی که تفکرات، تصمیمات و ارتباطات قرآنی داشته باشند و درنتیجه جامعه‌ای قرآنی و نورانی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: قرآن دستگیره وحی الهی است، باید به این دستگیره تمسک بجوییم؛ زیرا این دستگیره انسان را از تزلزل حفظ کرده و از بحران‌هایی که انسان در آن قرار می‌گیرد نجات می‌دهد.

وی افزود: در این راستا باید از همین دوران کودکی قرآن را در جان نونهالان و دانش آموزان حاکم کرده و نقش ببندیم؛ زیرا وقتی انسان در دوران کودکی به قرآن نزدیک می‌شود سرمایه وجودی‌اش با قرآن شکل می‌گیرد و شخصیتی قرآنی پیدا خواهد کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اظهار کرد: اگر کسی شخصیت قرآنی داشته باشد بیمه می‌شود و حملات و تهاجم‌ها در وی اثر نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه سرعت در فراگیری قرآن و سبقت در ارزش‌های قرآنی ارزشمند است، افزود: قرآن می‌فرماید در قرآنی شدن تلاش کرده و سرعت بگیرید و در جای دیگر می‌فرماید در کارهای خیر سبقت بگیرید که همه این تأکیدات نشانه اهمیت سرعت و سبقت در زمینهٔ قرآن است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha