پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حسین جوشقانیان

حوزه/ دبیر اجرایی پنجمین اجلاس سراسری جهاد و شهادت گفت: گردهمایی فعالان بخش‌های مختلف حوزه جهاد و شهادت و ارتباط با گروه‌های فعال در جبهه فرهنگی، باعث ایفای نقشی موثر در این عرصه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام حسین جوشقانیان، در نشست خبری پنجمین اجلاس سراسری فعالان مردمی جهاد و شهادت، در مقدمه ای کوتاه به تبیین فرهنگ جهاد و شهادت در نگاه رهبر معظم انقلاب پرداخت.

وی خاطر نشان کرد: در کلام رهبری فرهنگ جهاد و شهادت اصلی ترین عامل تضمین اسلام و ایران است و با توجه به تاکید رهبری مبنی بر کار تشکیلاتی، شبکه ملی وارثون، فعالان حوزه جهاد و شهادت را گرداوری کرده و چهار گردهمایی در سال های اخیر برگزار کردند.

دبیر اجرایی پنجمین اجلاس سراسری جهاد و شهادت گفت: پنجمین اجلاس سراسری از این نکته قابل توجه است که با بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب همزمان شده است. پس از گذشت یک دهه از فعالیت اعضای فعال جهاد و شهادت که حدود هفتصد مجموعه در سراسر کشور در این حوزه فعالیت میکنند، نیمی از این مجموعه ها و فعالین این حوزه، در این اجلاس حضور پیدا خواهند کرد.

حجت الاسلام جوشقانیان افزود: پنجمین اجلاس فعالان مردمی جهاد و شهادت  ۱۲ و ۱۳ مرداد ماه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد تا هم فعالان جهاد و شهادت بتوانند از ظرفیت های موجود در باغ موزه دفاع مقدس استفاده کنند و هم مجموعه باغ موزه دفاع مقدس با ارتباطی که با این فعالان ایجاد خواهد کرد، بتواند اهدافش را در زمینه های ملی دنبال کند.

دبیر اجرایی پنجمین اجلاس سراسری فعالان مردمی جهاد و شهادت، این جلاس را دارای دو هدف اصلی و کلان تبیین کرد. هدف اول مربوط به اهداف تشکیلاتی است و هدف دوم در زمینه های علمی و محتوای است. هدف ما این است که هویت بخشی لازم در فعالان این حوزه در جبهه فرهنگی ایجاد شود. گردهمایی فعالان بخش های مختلف فعالان حوزه جهاد وشهادت و ارتباط با گروه های فعال در جبهه فرهنگی باعث ایفای نقشی موثر در عرصه جهاد و شهادت می شود.

وی گفت: بررسی راهکارهای تقویت عملیات بزرگ و موثر راهیان نور هم در حوزه عمق بخشی و هم حوزه نیروی انسانی در سال جاری یکی دیگر از اهداف این اجلاس است.

در حوزه محتوایی نیز، بازخوانی فرهنگ جهاد و شهادت و تبیین جایگاه آن در گام دوم انقلاب است. همچنین بررسی نقش کارکرد روحیه جهادی در ارتفاع توانمندی های سخت و نرم در عرصه جنگ نرم است. اردوگاه دشمن یعنی مثلث شوم عبری، عربی و غربی برای شکستن ما که اوج قله ما، جهاد و شهادت است، به صف کشیده شده است. اینکه ما برای مقابله با این صف آرایی چه برنامه ای داریم، یکی از اهداف محتوایی این نشست است. تشکیل نشست های تخصصی برای ارزیابی عملکرد و برنامه های آتی فعالان جهاد و شهادت، یکی دیگر از اهداف محتوایی برنامه است. در این نشست ها، افراد فعال در حوزه راهیان نور، با گروه های مختلف مسائل پیش روی خود را مطرح میکنند. همچنین راویان راهیان نور در این نشست ها حضور فعالی خواهند داشت و نشست تخصصی خود را برگزار میکنند. همچنین مجموعه های فعال در راهیان نور، در نشست هایی به گفت و گو خواهند پرداخت. برای نشر آثار دفاع مقدس و محصولات فرهنگی جهاد و شهادت نیز نشست هایی برگزار خواهد شد.

در این اجلاس از شخصیت‌های گوناگونی دعوت شده. سرلشکر جعفری، سردار حاجی زاده، دکتر رحیم پور ازغدی، استاد ماندگاری، حاج حسین یکتا و سردار سلیمانی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور در این اجلاس حضور خواهند داشت.

در ادامه این نشست، جناب آقای کهن، جانشین مجمع وارثون درباره ارائه محصولات فرهنگی در این اجلاس اظهار کرد در طی این اجلاس، مجموعه بیانات رهبر انقلاب درباره جهاد و شهادت که در حدود دو هزار فراز از بیانات رهبر انقلاب از سال ۶۸ تا کنون است، گرداوری شده که به همراه جزواتی درباره جهاد و شهادت به عنوان یک مجموعه در این اجلاس عرضه خواهد شد.

وی همچنین درباره اهداف بلند مدت شبکه وارثون بیان کرد، یکی از اهداف ما ارتباط با فعالان بین المللی در این حوزه است که در این اجلاس نیز ۱۰ نفر از فعالان بین المللی در حوزه جهاد و شهادت از جمله فعالان فاطمیون و زینبیون در این اجلاس حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha