جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران، بر ضرورت راه اندازی کانون های علمی در سطح مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت بالای علمی که در سطح مدارس علمیه استان وجود دارد این کانون ها می تواند به رونق فعالیت های پژوهشی با حضور طلاب مستعد و توانمند کمک کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام صدر الله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران، امروز در نشست مشترک مدیران و معاونان پژوهش مدارس علمیه استان در ساری، با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه بر ضرورت وحدت و همدلی مدیران و اساتید مدارس علمیه به منظور تقویت تحقیق و پژوهش در میان طلاب تأکید کرد.

وی با بیان این که محدودیت ها و مشکلات نباید موجب بی توجهی به مقوله پژوهش در سطح مدارس علمیه شود، افزود: باید از همه ظرفیت های فعلی در جهت تقویت این مسأله مهم بهره گرفته شود.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که با تلاش کنیم دروس قابل ارائه در سطح مدارس علمیه پژوهش محور شود، بیان داشت: در این بخش اساتید مدارس می توانند نقش مؤثر و تعیین کننده ای ایفا کنند.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که خوشبختانه در یک سال اخیر اقدامات مؤثری در جهت تقویت بعد پژوهش مدارس علمیه استان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: همه تلاش ما تقویت معاونت های پژوهش در سطح مدارس علمیه به عنوان یکی ازارکان مهم وتأثیر گذار حوزه است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود برگزاری نشست های علمی در سطح مدارس علمیه را یکی از راه های مهم تقویت پژوهش در میان طلاب حوزه دانست و تصریح کرد: مدیران مدارس علمیه باید تلاش کنند این نشست های تخصصی علمی به صورت مستمر در طول ماه با حضور طلاب برگزار شود.

حجت الاسلام اسماعیل زاده همچنین بر ضرورت راه اندازی کانون های علمی در سطح مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت بالای علمی که در سطح مدارس علمیه استان وجود دارد این کانون ها می تواند به رونق فعالیت های پژوهشی با حضور طلاب مستعد و توانمند کمک کند.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران همچنین به فراخوان دوره جدید جشنواره استانی علامه حلی اشاره کرد و افزود: مدیران، معاونان پژوهش و همچنین اساتید مدارس علمیه تلاش کنند طلاب علاقه مند را به سمت ارائه مقاله در این جشنواره سوق دهند.

وی با بیان این که پژوهش در مدارس علمیه باید همسو با مسائل آموزشی و اخلاقی مورد توجه مدیران و اساتید مدارس قرار گیرد، گفت: یک طلبه در سطوح عالی به طور حتم نیازمند فعالیت های پژوهشی است که باید در سطوح پایین و به طور تدریجی مهارت های لازم در این خصوص آموزش داده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha