جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تهذیب

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان لرستان از اجرای طرح جامع تهذیبی تربیتی در مدارس علمیه این استان خبر داد.

حجت الاسلام فضل الله پیرمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با اشاره به اینکه طرح جامع تهذیبی تربیتی با رویکرد تعمیق و ارتقا شاخصه های تهذیبی تربیتی هم اکنون در ۱۳ مدرسه علمیه این استان برای طلاب در حال اجرا است، افزود: در این طرح با بازدید دوره ای از مدارس و بررسی شاخصه های تهذیبی تربیتی در بین طلاب نقاط قوت و ضعف این طرح با ارائه گزارش عملکرد کادر مدارس علمیه بررسی می شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح از محوری ترین برنامه های حوزه های علمیه برای طلاب است، خاطرنشان کرد: برگزاری گفتمان های تهذیبی درطرح جامع تربیتی از دیگر برنامه های ویژه تربیتی برای طلاب است.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف تهذیبی تربیتی طرح جامع  برنامه های عمومی و اختصاصی ویژه ای برای طلاب در نظر گرفته شده است، یادآور شد: راهکارهای عمومی و احتصاصی شامل ارائه مباحث اخلاق،انس با قرآن و حدیث و بیان جملات گهربار نهج البلاغه برای طلاباز دیگر برنامه های این طرح در مدارس علمیه است.

حجت الاسلام پیرمحمدی با اشاره به اینکه طرح جامع تهذیبی به دنبال عمل کردن اهدافی خاص برای نشاط و پویایی عرصه تهذیبی در بین طلاب است، گفت: در این طرح برنامه های قرآن و عترت، احکام و ارائه مشاوره های گوناگون برای طلاب هم در نظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت: طلاب جوان باید در همان سال های اولیه ورود به حوزه در راستای کسب معارف تهذیبی تربیتی همت خود را بکار گیرند تا بتوانند مبلغانی کارامد و اثرگذار در راستای تعمیق و گسترش معارف قرآنی در جامعه باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha