سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام فرحزاد

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: راست‌گویی وامانت داری معیار درستی و ایمان انسان‌ها است و باعث سعادت انسان خواهد شد؛ دروغ‌گویی نیز انسان را به هلاکت و ضلالت خواهد کشاند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت، اظهار داشت: ذکر صلوات نور، هدایت و رحمت الهی است و موجب می‌شود انسان به رحمت الهی متصل و به قرب الهی برسد.
وی افزود: امام زمان(عج) هیچ غم و غصه شخصی برای خود ندارند و هر آنچه غم و اندوه دارند، مربوط به غم امت اسلام است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: نظارت خداوند و اهل‌بیت(ع) بر تمامی اعمال و کردار انسان‌ها احاطه دارد و هیچ‌چیزی ازنظر خداوند مخفی نیست؛ خدا و رسول خدا و اهل‌بیت(ع) و ملائکه بر تمامی اعمال انسان نظارت می‌کنند.

وی یادآور شد: عبادت، معیار خوبی انسان‌ها نیست، چراکه شیطان هم عابد بود و امروزه وهابیت وداعشی ها و... هم عبادت می‌کنند، اما چنان قتل و غارت و ظلم می‌کنند که دل هر انسان باورمند به قیامت به درد می‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد تأکید کرد: عبادتی که با اصول اساسی دین سازگار و منطبق باشد، می‌تواند معیار خوبی و سعادت انسان باشد. به همین خاطر باید عبادت بر اساس اصول استوار شود و به‌گونه‌ای باشد که انسان امام عصر خود را بشناسد و تابع محض او باشد.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: اگر اصول دین انسان درست باشد، گناهانش آمرزیده و عباداتش هم مقبول می‌شود، اما اگر اصول دین درست نباشد، نه گناهان شخص بخشیده می‌شود و نه اعمالش قبول خواهد شد.

وی تأکیدکرد: راست‌گویی وامانت داری معیار درستی و ایمان انسان‌ها است و باعث سعادت انسان خواهد شد، دروغ‌گویی نیز انسان را به هلاکت و ضلالت خواهد کشاند.

فرحزاد افزود: عدم همخوانی قلب و زبان نشانه نفاق و دروغ‌گویی انسان است، دایره نفاق بسیار وسیع بوده و نیاز به‌دقت ویژه دارد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اگر دروغ‌گویی ترک شود، تمامی اعمال انسان اصلاح می‌شود، اما اگر دروغ‌گویی به یک عادت تبدیل شود، راه ورود انسان به دیگر معاصی را بازخواهد کرد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha