جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید مرتضی کشمیری

حوزه/ نماینده آیت الله سیستانی: ما وظیفه داریم قبل از آنکه افکار گمراه کننده و منحرف به سراغ فرزندانمان بیاید، به جنبه تربیتی فرزندانمان توجه کنیم تا آنها از اسلام و اعتقادات خود منحرف نشوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده آیت الله سیستانی از مدرسه الحیدریه شهر شفیلد انگلستان بازدید کرد و در مراسم فارغ التحصیلی تعدادی از دانش آموزان شرکت کرد و پس از برپایی نماز جماعت به امامت ایشان جوایزی میان دانش آموزان توزیع شد.

حجت الاسلام و المسلمین کشمیری در این مراسم از حاضران و والدین دانش آموزان خواست در برنامه های تربیتی و دینی به مسئولان مدرسه کمک کنند، زیرا مدرسه همچون سپری نگه دارنده برای فرزندان آنهاست و این از واجب ترین وظایف در قبال فرزندان آنها و از حقوقی است که شرع مقدس بر آن تاکید کرده است و در روز قیامت والدین درباره آن مورد بازخواست قرار می گیرند و در روایت نیز از رسول خدا(ص) نقل شده که: «که وای بر کودکان آخرالزمان به خاطر پدرانشان. پرسیدند ای رسول خدا آیا پدران آنها مشرکند؟ فرمود: نه از دست پدران مؤمن آنها که به آنها چیزی از واجبات نمی آموزند و اگر کودکان هم چیزی بیاموزند آنهارا منع می کنند و به بهره مندی آنها از متاع اندک دنیا راضی شده اند و من از آنها بیزار و آنها نیز از من به دورند».

و در روایت دیگری آمده است «که قبل از آنکه مرجئه(یکی از گروه های اعتقادی منحرف) به راغ نوجوانان شما بیایند به آنها حدیث(اعتقادات) بیاموزید».

نماینده آیت الله سیستانی ادامه داد: بنا بر این ما وظیفه داریم قبل از آنکه افکار گمراه کننده و منحرف به سراغ فرزندانمان بیاید، به جنبه تربیتی فرزندانمان توجه کنیم تا آنها از اسلام و اعتقادات خود منحرف نشوند و این همان چیزی است که آیت الله سیستانی نیز همواره در رهنمودهای خویش بر آن تاکید دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha