پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شفیعیان

حوزه/ هفتمین جلسه شورای مرکزی کرسی های آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان با هدف بررسی موضوعات رسیده  از طرف مدارس و مراکز علمی حوزه های علمیه خواهران و برادران استان اصفهان در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محمد جواد شفیعیان، دبیر اجرایی کرسی های آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان در گفت‌وگویی با بیان اینکه موضوع های متناسب با مسائل روز جامعه و حوزه‌های علمیه توسط مدارس مطرح و در شورای مرکزی بررسی می شود، گفت: دبیرخانه کرسی های آزاد اندیشی حوزه علمیه اصفهان از سال ۱۳۹۰ تا به امروز بیش از ۱۵۰ جلسه کرسی آزاداندیشی را در شهرستان های این استان با همکاری مدارس و مراکز علمی حوزه های علمیه برگزار کرده است.

وی به موضوعاتی که از طرف مدارس علمیه ارسال شده اشاره کرد و گفت: چالش های فراروی حجاب در گفتمان انقلاب، نقش حوزه های علمیه در علم افزایی، عملکرد گذشته، چشم انداز آینده، انقلاب اسلامی و رشد جمعیت تهدید یا فرصت، نقش روحانیت در نظام اسلامی؛ اجراء یا نظارت، رسالت حوزه های علمیه در گرایش و جذب جوانان به معنویات با توجه به گام دوم انقلاب و فرصت ها و چالش های ورود طلاب به فضای مجازی بر اساس سخنان مقام معظم رهبری موضوعاتی بودند که در این جلسه بررسی و به تصویب رسیدند وبرای اجرا به مدارس علمیه ابلاغ شدند. شد.

دبیر اجرایی کرسی های آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان گفت: در قسمتی از این جلسه، رئیس نمایندگی مرکز ملّی پاسخگویی به سئوالات دینی در اصفهان برای آشنایی بیشتر اعضای شورا و همسویی بیشتر مسائل کرسی های آزاداندیشی با نیازهای مخاطب هدف، گزارشی از عملکرد، شیوه های پاسخگویی کارشناسان و سئوالات پربسامد ارائه کرد.

وی بیانیه گام دوم انقلاب، تمدن نوین اسلامی و انتخابات مجلس شورای اسلامی  را عناوین کلی کرسی های برگزار شده بیان کرد و گفت: علاقه مندان می توانند برای اطلاعات بیشتر و تبادل نظر به پایگاه اینترنتی دبیرخانه به نشانی www.Morsalat.ir/Korsi مراجعه کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha