شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید محمد شاهچراغی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه وضعیت کتابخوانی در جامعه مطلوب نیست، گفت: مهمتر از ساخت کتابخانه‌ها و تجهیز آن‌ها ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین مردم است که باید ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی، در دیدار با اعضای انجمن خیرین کتابخانه ساز استان سمنان با وی، به میزبانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، با بیان اینکه این استان از جهات زیادی در کشور سرآمد و ممتاز است، اظهار داشت: کمک خیرین در استان سمنان هم در بخش‌های مختلف نسبت به سایر استان‌های کشور بیشتر بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه کار کتابخانه سازی و جلب خیرین در این راه کاری نو و جدید است، تصریح کرد: نیاز است خدمات شما به مردم اطلاع رسانی شود تا مردم از این خدمات آگاه باشند.

وی با اشاره به اینکه نزدیکی به خداوند و خدمت درست به مردم نتیجه کسب دانش و کتابخوانی است، افزود: اسلام دین علم است و هیچ مکتبی به اندازه اسلام از دانش پشتیبانی نکرده است.

آیت الله شاهچراغی خاطرنشان کرد: تجهیز کتابخانه‌ها امری ضروری بوده و باید راهی هم برای تشویق مردم به کتابخوانی در جامعه فراهم شود.

وی با بیان اینکه وضعیت کتابخوانی در جامعه مطلوب نیست، گفت: مهمتر از ساخت کتابخانه‌ها و تجهیز آن‌ها ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین مردم است که باید ایجاد شود؛ بهترین کتاب قرآن بوده و با انس گرفتن مردم با این کتاب الهی راه بندگی و خدمت درست به روی بندگان گشوده خواهد شد.

روند جذب خیرین در سمنان در بحث کتابخانه سازی مناسب است

رئیس انجمن خیرین کتابخانه ساز استان سمنان، نیز در این دیدار با بیان اینکه در سال جاری ساخت و ترمیم بسیاری از کتابخانه‌های استان توسط این انجمن انجام شده است، اظهار داشت: تجهیز و بازسازی و ساخت کتابخانه‌های روستاهای نردین، نام‌نیک، مومن آباد، خیرآباد، حسن آباد ده سلطان تنها بخشی از خدمات این انجمن در سال جاری بوده است.

حجت الاسلام جلیل طاهریان تصریح کرد: تا به حال روند جذب خیرین در استان در بحث کتابخانه سازی مناسب بوده و هدف ما در حال حاضر تجهیز کتابخانه‌های ساخته شده است.

حسین شاکری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، نیز در این نشست با بیان اینکه با تلاش خیرین و نهاد کتابخانه‌های عمومی تنها استانی هستیم که شهرهای فاقد کتابخانه عمومی است، گفت: در حال حاضر اصلی‌ترین اولویت ما ایجاد کتابخانه عمومی در تنها شهر فاقد کتابخانه یعنی کهن آباد است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha