جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر تشریک‌مساعی دستگاه‌های مختلف برای ارتقای فرهنگ دینی در جامعه، گفت: در این راستا انتظار می‌رود اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان بیش‌ازپیش از ظرفیت بسیج و ائمه جمعه بهره ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست ائمه جمعه استان با مسئولان انجمن اسلامی مدارس خراسان شمالی، اظهار کرد: باید فعالیت‌های این اتحادیه بیش از پیش تقویت شود.

وی با اشاره به ضرورت برخورداری از ضمانت اجرایی در این اتحادیه، افزود: در حال حاضر ضمانت اجرایی برنامه‌های موردنظر اتحادیه ضعیف است؛ اما باید اتحادیه با این آرمان‌های والایی که دارد ضمانت اجرایی داشته باشد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه اعضای این اتحادیه در وسط میدان هستند، اضافه کرد: برای تقویت نقش‌آفرینی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان لازم است کارشکنی‌ها و مخالفت‌های موجود رفع شود.

وی افزود: در این راستا یکی از کارهای عملیاتی که باید انجام دهید همسویی و همکاری با تشکل‌های موجود از جمله بسیج است، باید با این تشکل‌ها همسو و هم هدف شده و انرژی‌ها را متمرکز کنید تا کاری کارستان انجام دهید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: باید با ائمه جمعه و بسیج تفاهم‌نامه مشترک داشته باشید و با هم از امکانات و فکرهای موجود بهره ببرید؛ زیرا کار جمعی برکت آورده و کارها را پیش می‌برد.

وی اضافه کرد: لازم است با اقدامات و برنامه‌های خود دانش‌آموزان را از سطح به عمق ببرید؛ زیرا اگر دانش‌آموز و دانشجویی راه بیفتد می‌تواند تعداد دیگری از دوستان خود را راه ببرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با تأکید بر عمل‌گرایی در این اتحادیه، اظهار کرد: به آمارها دل‌خوش نباشید بلکه ببینید چند نفر نیرو تربیت کرده‌اید که می‌توانند دیگران را هم به راه بیاورند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: پیشنهاد می‌شود نشست‌های همکاری با بسیج و ائمه جمعه داشته باشید و از بازوی سپاه و بسیج دانش‌آموزی ازنظر امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری استفاده کنید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: باید سه ضلع ائمه جمعه، اتحادیه انجمن‌های اسلامی و بسیج دانش‌آموزی با هم هماهنگ باشند، تفاهم‌نامه‌ای بین آن‌ها منعقد شده و برنامه‌ها با تشریک‌مساعی اجرایی شود.

وی همچنین با تأکید بر تقویت ارتباط اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی با نماز جمعه و ائمه جمعه، افزود: در حال حاضر حضور اعضای اتحادیه‌های دانش‌آموزی در نماز جمعه آن چنان که باید و شاید ملموس نبوده و شرکت اعضای این اتحادیه در این آئین عبادی سیاسی چندان رضایت‌بخش نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha