جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در خصوص آخرین وضعیت شیخ زکزاکی، گفت: با توضیحات پزشکان متخصص در خصوص سلامت شیخ زکزاکی، حال ایشان بسیار وخیم و اورژانسی است و از سازمان های بین المللی و بشر دوستان انتظار می رود به منشور انسانی و بشری خود در قبال ایشان ملتزم باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی، همزمان با چهارمین سالگرد فاجعه زاریا و حبس غیرقانونی شیخ ابراهیم زکزاکی، امروز سه شنبه سوم دی ماه، در نشست خبری با تاکید بر این که راهبرد اعتقادی و عملی ما پایبندی به معنویت، عدالت و مقاومت است، گفت: این به معنای آن نیست که در مقابل استکبار و استعمار جهانی سر تسلیم فرود بیاوریم، چرا که مقاومت یک امر عقلایی و مورد تایید دین نیز واقع شده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: متاسفانه برخی نگاه تک بعدی به اسلام دارند و سعی می کنند با این نگاه به مسائل توجه کنند و نهایت اینکه با همین نگاه اسلام ناب محمدی(ص) را معرفی می کنند که باعث درگیری و خشونت خواهد شد.

وی بیان داشت: دیدگاه مجمع جهانی اهل بیت(ع) نگاه رحمانی است که در متن دین اسلام قرار دارد و با نگاه تقریب مذاهب در پی ایجاد یک وحدت انسانی و مذهبی در جهان و بخصوص جهان اسلام هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی ادامه داد: در این خصوص باید مدرسه اهل بیت علیهم السلام به جهان معرفی شود تا انسان ها با درک و فهم خود در این مسیر قرار بگیرند و ما در این خصوص هیچ گاه نگاه قومی و مذهبی نداشته ایم.

وی با بیان گوشه هایی اقدامات علمی و عملی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام  اظهار کرد: مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام با تحقیق و پژوهش و شناخت اقلیم های مختلف در سطح جهان، اقدام به ایجاد یک بانک اطلاعاتی از وضعیت مسلمانان و اقلیت های مذهبی در سطح جهان را داشته است و در این خصوص حتی گرایش های ملیتی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان قرائت های مختلف در خصوص اسلام، افزود: متاسفانه امروزه با قرائت های متفاوتی از اسلام مواجه هستیم که دو قرائت به صورت عمده آسیب هایی فراوانی را به جهان روا داشته است.

وی ادامه داد: اولین قرائت انحرافی قرائت لیبرالی است که نهایتا سکولاریسم و فاصله انداختن بشریت از آموزه های دین و معنویت و بخصوص شریعت و احکام فردی و اجتماعی است که برای سعادت انسان بنا نهاده شده است.

حجت الاسلام والسلمین رمضانی با بیان قرائت افراطی از اسلام، تاکید کرد: قرائت دومی که باعث خسارات فراوانی به جامعه بشری شده است قرائت افراط گرایی و اسلام افراطی است که با عنوان های مختلف در جهان و اروپا به عنوان اسلام حقیقی معرفی می شود.

وی با اشاره به نامه ولی امر مسلمین جهان به جوانان اروپایی و آمریکایی، افزود: نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا در واقع خنثی کننده این اقدامات افراطی گری و تکفیری بود تا جوانان با رجوع به منابع اصیل اسلامی بتوانند فهم درستی از اسلام ناب محمدی را درک کنند و راه خود را به روشنی بیابند.

وی با بیان اتفاقات چند سال قبل در کشور نیجریه تاکید کرد: اتفاقی که چند سال قبل در نیجریه افتاد برای ما قابل قبول نیست و باید به این مطلب توجه شود که در دهه اخیر بیشترین قربانی خشونت از طرف نظام سلطه علیه مسلمان در سطح جهان صورت گرفته است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در مورد شخصیت شیخ زکزاکی گفت: شیخ زکزاکی عالم برجسته ای است که نسبت به ایشان نه فقط مسلمانان، بلکه غیر مسلمانان نیز ابراز علاقه و محبت می کنند. نگاه شیخ، نگاه دیالوگی است و نگاه تقابلی نسبت به ادیان دیگر نیست. ایشان تفکر وحدت آفرین نسبت به جهان اسلام دارد.

وی با تاکید بر این که شیخ زکزاکی قانون گرا و مصلح اجتماعی است، افزود: شیخ نسبت به قانون، اعتقاد لازم دارد و دنبال بی قانونی نبوده است. موسسات عام‌المنفعه ایشان در کشور نیجریه برای ایتام و فقراء قابل تحسین است.

دبیر مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه تمام موسساتی که شیخ زکزاکی عضو آن‌ها بود موسسات خیریه‌ای بودند که آسیب‌های اجتماعی نیجریه را برطرف می‌کردند، افزود: به هیچ وجه پذیرفتنی نبود که سازمان ملل پس از فاجعه زاریا، هیچ حمایتی را از مسلمانان نیجریه و شیخ زکزاکی انجام ندهد.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی بااشاره به وضع جسمی شیخ زکزاکی، اظهار داشت: رهبر شیعیان نیجریه امروز از هر جهت آسیب دیده و آزرده‌خاطر است. شیخ زکزاکی طی دو سه سال گذشته ۶ فرزند و همشیره خود را از دست داده است. ایشان باید مورد دفاع انسانی قرار بگیرد، ولی نهادهای بین المللی در این خصوص سکوت اختیار کرده اند که این برخورد موجب تاسف است.

وی ادامه داد: با توضیحات پزشکان متخصص در خصوص سلامت شیخ زکزاکی، حال ایشان بسیار وخیم و اورژانسی است و از سازمان های بین المللی و بشر دوستان انتظار می رود به منشور انسانی و بشری خود در قبال ایشان ملتزم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی تصریح کرد: ما در اسرع وقت باید به دنبال این باشیم که زمینه مداوای شیخ زکزاکی را مهیا کنیم.

وی با بیان اینکه مجمع جهانی اهل بیت (ع) ۷۰۰ عضو خارجی دارد و در حال حاضر ۴۰۰ نفر دیگر هم درخواست عضویت در مجمع جهانی را دارند، گفت: مجمع جهانی اهل بیت (ع) یک نهاد غیردولتی است و شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه هم یکی از اعضای بین‌المللی مجمع جهانی اهل بیت (ع) است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha