پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کشیش مسیحی و پزشک مسلمان در ویلمار اجلاس میان ادیانی برگزار کردند

حوزه/ دو شخصیت مسلمان درایالت مینه سوتا، پس از انتخابات 2016 در آمریکا، سلسله جلساتی با عنوان «همسایه خود را دوست بدار» برگزار می کنند که هدف آن نشان دادن اشتراکات میان ادیان است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از wctrib، دو رهبر مسلمان و مسیحی در شهر ویلماردر ایالت مینه سوتای آمریکا، سلسله جلساتی با عنوان «همسایه خود را دوست بدار» برگزار کرده و در آن به مشترکات ادیان اسلام و مسیحیت پرداختند.

مندی فرانس کشیش مسیحی لوتران و دکتر ایاز ویرجی از داوسون، بیست و ششمین اجلاس شان را روز بیستم دسامبر با حضور 100 شرکت کننده در سالن تئاتر بارن در ویلمار برگزار کردند. این دو شخصیت در سال های گذشته نشست های گفتگوی مشابهی را داشته اند و همچنین کتابی با عنوان «همسایه خود را دوست  بدار: تلاش یک پزشک مسلمان برای سکونت در فضای روستایی آمریکا» در این باره به نگارش درآمده است.

گفتگوهای آن ها نخستین بار درانتخابات 2016 زمانی که دکتر ویرجی با اسلام هراسی فزاینده ای در محل سکونت شان در داسون روبرو بودند؛ آغازگردید.

ویرجی که پزشک خانوادگی می باشد گفت: پس از انتخابات، به هر دلیل اوضاع تغییر یافت و در همان ابتدای جلسه، هر دو نفر اهداف شان را از برپایی این نشست اعلام کردند.

 کشیش فرانس گفت: ما اینجا نیامده ایم که بحث و مشاجره کنیم یا کسی را به دین مقابل برگردانیم. شما با هر دینی که به اینجا بیایید با همان دین نیز این جلسه را ترک خواهید کرد.

در این نشست دو ساعته، آن ها روایاتی را از چگونگی برپایی تجمعات برای ارائه سخنرانی در سراسر کشور به اشتراک گذاشتند. ویرجی اطلاعاتی راجع به اسلام ارائه داد و هر دو دررابطه با مذاهب همدیگر سئوالاتی را مطرح کردند. در پایان نیز جلسه کوتاه پرسش و پاسخی ترتیب داده شد.

 ویرجی اذعان داشت که به اندازه یک روحانی دانش اسلامی ندارد اما مطالعات خودش درباره اسلام و مذاهب دیگر را ارائه می دهد و آنچه را که شخصا به آن عقیده پیدا کرده است. او همچنین از حضار خواست اگر به دنبال کسب اطلاعات درباره ادیان  هستند، خود آن دین را مطالعه کنند نه اینکه اطلاعات شان را از اخبار رسانه ای بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha