جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام اسکندری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اسکندری گفت: ملاک انتخاب افراد جهت امور اجرایی و مسئولیت ها، بر اساس نهج البلاغه داشتن تجربه، حیا و اصالت خانوادگی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در شبستان امام خمینی(ره)  بانوی کرامت، اظهار داشت: مسئله خانه و خانواده و نقش آنها در زندگی انسان و تأثیر آن در جامعه اسلامی بسیار مهم و نگاه قرآن و اهل‌بیت و سیره ائمه اطهار(ع) نیز بر این موضوع بسیار جدی است.

وی افزود: خانواده اولین نقش را در مسائل تربیتی ایفا می‌کند و در حقیقت تمامی مسائل اجتماعی به مسئله خانواده برمی‌گردد.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: خانواده و مسئله تربیت و اصالت و شرافت خانوادگی آن‌قدر مهم است که حضرت علی علیه‌السلام در نامه خودشان به مالک اشتر می‌نویسد اگر خواستی افرادی را برای انجام امور اجرایی کشور انتخاب نمایی در نظر داشته باش افرادی را انتخاب کنی که از بیوتات صالحه باشند و اصالت خانوادگی داشته باشند.

وی تأکید کرد: بر اساس فرمایش حضرت علی علیه‌السلام به‌غیراز تجربه داشتن، انسانی که برای امور مهم کشوری منصوب می‌شوند باید اهل حیا در تمامی زمینه‌ها باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری یادآور شد: بنا بر روایات نه‌تنها ملاک انتخاب افراد در مسئولیت‌ها صلح بودن و اصالت داشتن است، بلکه انسان‌ها باید درزمینهٔ معاشرت نیز با خانواده‌هایی رفت‌وآمد داشته باشند  که اهل مکارم اخلاقی و کرامت خانوادگی باشند.

وی در ادامه گفت: خانواده اصیل و باشرافت همواره در ایمان سبقت دارند و پایبند به احکام دینی بوده و دستورات الهی را اطاعت می‌کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: خانواده باید پایگاه تربیتی فرزندان باشد تا بتوان از این طریق افراد مفیدی به جامعه اسلامی معرفی کرد.

وی افزود: بر اساس فرموده قرآن کریم، زن و شوهر باید موجب آرامش همدیگر باشند. مرد خانواده با توجه به فیزیک جسمانی که دارد، عهده‌دار سختی‌های بیرون منزل و زن نیز باید در درون منزل مایه آرامش باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری تأکید کرد: زن باید به اعضای خانواده اعم از همسر و فرزندان آرامش به ارمغان بیاورد و این مسئولیت چه‌بسا سنگین‌تر از مسئولیت مردان در خانواده است.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: سعه‌صدر، دلسوزی، عطوفت و مهربانی، تربیت فرزندان و… باید در خانواده توسط زن نهادینه شود تا جامعه اسلامی نیز دچار معضلات اجتماعی نشود.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha