پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

آیت الله موسوی اصفهانی گفت: به عنوان مثال، آمدن حجت الاسلام والمسلمین شعبانی مایه افتخار نه تنها حوزه، بلکه افتخار استان همدان شد چرا که جوان ترین امام جمعه کشور در مرکز استان همدان، ثمره همین حوزه بوده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، در نشست بررسی منابع پایدار حوزه علمیه همدان، با اشاره به حضور خود در حوزه علمیه همدان یادآور شد: در سال ۸۰ که بنده به حوزه همدان آمدم، تنها تعداد ۸۰ طلبه در سطح همدان مشغول تحصیل بودند، اما امروز بحمدالله ۳۲۰ نفر از طلاب تنها در مدرسه آقای آخوند در سطوح دو، سه و درس خارج مشغول علم آموزی هستند.

وی افزود: امروز نیاز شدید به توسعه حوزه‌ها بسیار احساس می‌شود و به قدری مسائل مالی و استقلال در حوزه‌های علمیه مهم شده است که با وجود آنکه در اثر کمبود بودجه ها قرار است، بعضی از معاونت‌های آیت الله اعرافی کم شوند، اما معاونت تامین بودجه و استقلال مالی حوزه، تقویت شده است.

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه در هر استانی قرار است این استقلال حوزه ها پی‌ریزی شود، اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته ان شاءالله در ظرف چند سال آینده، حوزه‌ها به خود کفایی صد در صدی خواهند رسید.

وی با بیان اینکه برای موفقیت در حوزه همدان، همه اعضا هم قسم شده اند، خاطر نشان کرد: با آمدن حجت الاسلام والمسلمین شعبانی هماهنگی خوبی در استان ایجاد شده است و شورای عالی حوزه استان همدان به صورت مرتبط جلسات خود را برگزار می کند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری خطاب به اعضای شورای بررسی منابع پایدار حوزه همدان، تاکید کرد: تقاضا بنده از اعضا این شورا این است که آنچه در توان دارند برای موفقیت حوزه به میدان بیاورند.

وی در ادامه، راه موفقیت انقلاب و اسلام ناب را در گرو تقویت حوزه‌های علمیه دانست و گفت: آنچه می تواند در گام دوم انقلاب، کشور را در پیشبرد اهداف یاری کند، تربیت نیروهای انسانی کارآمد و انقلابی است.

مدیرحوزه علمیه استان همدان تصریح کرد: به عنوان مثال، آمدن حجت الاسلام والمسلمین شعبانی مایه افتخار نه تنها حوزه، بلکه افتخار استان همدان شد چرا که جوان ترین امام جمعه کشور در مرکز استان همدان، ثمره همین حوزه بوده است.

وی با بیان اینکه باید حامی جوانان باشیم، ابراز داشت: بنده برای حفط عزت نفس طلاب از گفتن بسیاری از مطالب معذورم، اما اگر بتوانیم از برخی از جوانان حمایت کنیم قطعا نتایج خوبی را در آینده کسب خواهیم کرد.

آیت الله موسوی اصفهانی در پایان با تاکید بر اینکه حوزه ها را باید تقویت کنیم، یادآور شد: راه حل برخورد با ممسائل انحرافی و اجتماعی موجود در جامعه و پاسخ به شبهات ایجاد شده برای جوانان، تقویت حوزه ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha