پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سواد رسانه ضرورت زندگي امروز جامعه

حوزه/ آقای اعتصامی کارشناس رسانه گفت: سواد رسانه ای مهارتی است که اهمیت آن در دنیای امروز کمتر از سواد خواندن و نوشتن نیست و آشنائی با آن جزو ضروریات زندگی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در مازندران، آقای اعتصامی، در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری گفت: سواد رسانه ای مهارتی است که اهمیت آن در دنیای امروز کمتر از سواد خواندن و نوشتن نبوده و فرصتی است که انسان می تواند بهترین پیام ها را انتقال دهد؛ منوط به اینکه علم، آگاهی و شناخت چگونگی استفاده از این فضا، برای او میّسر باشد.

وی ادامه داد: با توجه به این که در حال حاضر جامعه به سمت شهر الکترونیکی، که اینترنت ستون فقرات آن است پیش می رود؛ لذا مسئله امروز حضور وب و سایت های مختلف سر سفره ی زندگی روزمره ی ما اگر اوجب واجبات نباشد، لازم و ضروری است؛ بنابراین آشنایی با الفبای این رسانه همگانی جزء ضرورت های زندگی است.

کارشناس رسانه و فضای مجازی اعلام کرد: هر دقیقه اینترنت در۲۰۱۹، ارسال ۱/۸۰۰/۰۰۰ پیامک، ۴۱/۶۰۰/۰۰۰ پیام در واتس آپ، تماشای ۴/۵۰۰/۰۰۰ ویدئو در یوتیوب، نصب ۳۹۰/۰۳۰ اپلیکیشن در گوگل پلی و اپ استور، ۳/۸۰۰/۰۰۰  جستجو در گوگل، یک میلیون ورود به حساب کاربری در فیس بوک، به اشتراک گذاری ۵۵/۱۴۰ پست جدید،  ۲۷۷/۷۷۷ استوری در اینستاگرام، انتشار ۸۷/۵۰۰ توئیت در شبکه اجتماعی توئیتر، ۶۲۳/۰۰۰ بازدید از پیام های کانال های فارسی زبان تلگرام، مبادله ۹۹۶/۹۵۶ دلار در خریدهای اینترنتی انجام می شود.

وی تصریح کرد: تعداد کاربران اینترنت جهانی طی دو دهه ی گذشته با افزایش سریع و شدید رو به رو بوده است؛ در صورتی که این مساله معیاری برای ارزیابی عملکرد اقتصادی یک کشور در نظر گرفته شود، می توان گفت همه ی کشورهای دنیا در این مدت رشد و پیشرفت چشمگیری داشته اند.

اعتصامی با اشاره به سوء استفاده از اطلاعات هویتی افراد در شبکه های اجتماعی افزود: پس از سوء استفاده از اطلاعات هویتی سیم کارت، نوبت به ایجاد حساب در شبکه های اجتماعی با استفاده از شماره های کاربران رسیده که می تواند تبعات زیادی برای صاحب اصلی شماره داشته باشد و به همین دلیل به کاربران توصیه می شود که از سپردن گوشی خود به افراد ناشناس و نامطمئن خودداری کنند.

کارشناس رسانه و فضای مجازی در پایان خاطر نشان کرد: سوءاستفاده از اطلاعات هویتی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که در برهه‌ای از زمان، با مسدود کردن سرشماره‌های پیامکی تبلیغات، استفاده از شماره‌های شخصی برای ارسال پیامک تبلیغاتی زیاد شد و سودجویان با در دست داشتن اطلاعات هویتی افراد، به ثبت سیم‌کارت‌هایی به نام آن‌ها و بدون اطلاعشان اقدام می‌کردند تا از این سیم‌کارت‌ها جهت تبلیغات استفاده کنند.

انتهای خبر۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha