پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مسابقات قرآن

حوزه/ مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: باید کانون های فرهنگی و نیز دیگر مراکز آموزش قرآن در سطح استان کردستان فعالیت های خود را بیشتر و علمی‌تر کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کردستان، حجت الاسلام حسین کریمی مقدم، صبح امروز در دیدار با جمعی از فعالان قرآنی شهر سنندج اظهار داشت: خوشبختانه در استان کردستان در بحث استعدادهای قرآنی نسبت به دیگر نقاط کشور از وضعیت بسیار مطلوبتری برخوردار هستیم.

مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: بنابراین باید بتوانیم که این استعدادها را ساماندهی و سازماندهی نماییم تا خدایی ناکرده این استعدادهای قرآنی به هدر نروند.

وی با اشاره به اینکه باید نگاه آموزش و پرورش به مسایل قرآنی تخصصی تر شود، افزود: نهادینه سازی مسایل دینی و قرآنی باید از همان دوران دبستان آغاز شود، ولی با این وجود باید اذعان کرد که در این زمینه کم کاری هایی صورت گرفته است و نگاه ما بسیار دقیق و کارشناسانه نبوده است.

حجت الاسلام کریمی مقدم بیان کرد: لذا باید کانون های فرهنگی و نیز دیگر مراکز آموزش قرآن در سطح استان کردستان فعالیت های خود را بیشتر و نیز علمی تر کنند.

این کارشناس مسایل قرآنی ادامه داد: یکی دیگر از مسایلی که همیشه به عنوان دغدغه مسئولان و فعالان قرآنی این استان بوده است، مسئله تفسیر و ترجمه این کتاب الهی است، لذا باید در کنار آموزش قرآن کریم، مسئله تفسیر، تحلیل و ترجمه آن نیز مورد توجه ما باشد.

مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: یکی دیگر از راههایی که می تواند به ساماندهی استعدادهای قرآنی در کردستان کمک کند، برگزاری همایش ها و مسابقات قرآنی در سطح استان و برای تمام سطوح سنی می باشد.

حجت الاسلام کریمی مقدم در ادامه سخنان خود افزود: همچنین باید سعی داشته باشیم که استعدادهای قرآنی این استان را به سراسر کشور معرفی کنیم تا فعالان قرآنی این خطه از ایران اسلامی را از انزوا در بیاوریم.

این کارشناسی امور قرآنی اظهار داشت: حضور در مسابقات کشوری، تلاش بیشتر رسانه های به مقوله مسایل قرآنی، استفاده از اساتید برجسته قرآن و... از برنامه هایی است که می توان با عملیاتی کردن آنها استعدادهای زیادی در این استان در زمینه قرآن را شناسایی و ساماندهی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha