شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مشاوره

حوزه/ کارشناس مشاوره با اشاره به اینکه هر رفتار ناپسند یا نا متعارف کودکان دارای پیامی است، گفت: والدین باید به جای اصلاح رفتار ناهنجار به دنبال برطرف کردن آن باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، خانم زهرا شومالی، کارشناس مشاوره کودک در جمع طلاب، اساتید و کادر مدرسه علمیه فاطمیه اندان خمینی شهر یکی از عوامل ناسازگاری و لجبازی کودکان را کم توجهی والدین معرفی و بیان کرد: کودکی زیر بنای شخصیت هر فردی است و بسیاری از مشکلات فرد در اجتماع و زندگی مشترک به بحران های دوران کودکی باز می گردد.

وی افزود: در بسیاری از موارد نباید از راهکارهای دوران گذشته استفاده کنیم و تفاوت سطح اجتماعی و شخصیت کودکان امروزی می طلبد که به دنبال شیوه های تربیتی متناسب با این عصر باشیم.

خانم شومالی در ادامه گام های اساسی در تربیت کودک را شامل: ایجاد احساس امنیت، استقلال، هیجان، فرصت دادن، همراهی با کودک، توجه به کودک (ارضاءحس توجه طلبی فرزند)، کمک به کودک در حل مسائل، مشارکت در ارتباطات اجتماعی، تشریح محدودیت ها و قانون ها بیان کرد.

وی گفت: اگرهر کدام از این مراحل به درستی طی نشود، آسیب های جبران ناپذیری به روح کودک وارد می کند که بسیاری از این آسیب ها در دراز مدت نمایان می شود.

این کارشناس مشاوره گفت: هر رفتار ناپسند یا نا متعارف که از کودک بروز می کند پیامی را در پی دارد که والدین باید به دنبال برطرف کردن آن عامل باشند نه در پی اصلاح رفتار کودک به طور مثال یکی از عوامل ناسازگاری و لجبازی کودکان کم توجهی والدین است.

وی در پایان گفت: تخلیه هیجانی نقش مهمی در آرامش روانی فرزندان دارد لذا تا جایی که خطری کودک را تهدید نمی کند اجازه دهید که کودکان هیجانات خود را بروز دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha