شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فلاورجان

حوزه/ مدیر موسسه عفاف و حجاب حضرت فاطمه (س) اصفهان با اشاره به نظر علامه طباطبایی(ره) منظور از اسماء الهی را موجوداتی خواند که در پس پرده غیب دارای شعور، حیات، عقل و علم هستند، گفت: انسان ها ظرفیت دریافت این اسماء را دارند و از این رو خداوند آنان را به عنوان خلیفة الله، معرفی کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، خانم مریم الشریف، مدیر موسسه عفاف و حجاب حضرت فاطمه (س) اصفهان، در مدرسه حضرت فاطمه(س) فلاورجان، در بیان اهمیت مباحث انسان شناسی گفت: انسان شناسی به گونه ای است که از دل آن توحید در می آید و نتیجه انسان شناسی شوق عبادت است.

وی با اشاره به آیه ۱۴ سوره مومنون چهار نوع روح را برای انسان تعریف کرد و گفت: انسان دارای چهار نوع روح جمادی، نباتی، حیوانی و عبادی می­باشد که از میان چهار روح ذکر شده روح عبادی منحصر به انسان می­باشد.

خانم الشریف با اشاره به چگونگی مراحل خلقت انسان گفت: مهم است بدانیم چه چیز خارق العاده ای در ظرفیت انسان وجود دارد که خداوند در پایان آیه می فرماید: «تبارک الله احسن الخالقین».

وی در ادامه با بیان آیه ۳۰سوره بقره اظهار کرد: خداوند در این آیه استعدادهای انسان را هم برای خودش هم برای ملائکه بیان می­کند، از جمله استعدادها علم و آگاهی انسان نسبت به اسماء الهی می­باشد.

 وی افزود:  با توجه به نظر علامه منظور از اسماء الهی موجوداتی هستند در پس پرده غیب که دارای شعور، حیات، عقل و علم می­باشند و از آنجایی که انسان ظرفیت دریافت این اسماء را دارد خداوند او را به عنوان خلیفة الله، معرفی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha