جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام واعظی

حوزه/ رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به رضایت رهبر معظم انقلاب نسبت به جهت گیری ها و مسیر حرکت دفتر تبلیغات اسلامی در راستای مسأله محوری و دیگر جهات تصریح کرد: این مسأله همواره مد نظر هیئت امناء و مدیریت کلان دفتر تبلیغات اسلامی بوده که در چارچوب رهنمودها و خواسته های ایشان فعالیت ها تشدید شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی به مناسبت سالروز دیدار مدیران دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با رهبر معظم انقلاب، به سیاست ها و راهبردهای کلان دفتر بعد از این دیدار پرداخت و اظهار داشت: در دیداری که در سوم دی ماه ۱۳۹۷ و کمتر از دو ماه قبل از صدور بیانیه گام دوم انقلاب صورت گرفت، ایشان رضایت خود را نسبت به جهت گیری ها و مسیر حرکت دفتر تبلیغات اسلامی در راستای مسأله محوری و دیگر جهات تأکید کردند.

وی با اشاره به مسؤولیت هایی که مقام معظم رهبری در این دیدار بر دوش دفتر تبلیغات اسلامی گذاشتند، گفت: ایشان ضمن تأیید آنچه که ما در مسیر انجام آن بودیم و صورت می گرفت، تأکیداتی داشتند که آن تأکیدات بار جدید مسؤولیت را بر عهده ما می گذارد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به فلسفه تأسیس معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه در این دفتر اشاره و تصریح کرد: بخشی از این تأکیدات، مربوط به فضای مجازی بود که ما متعاقب این قصه، معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه را در دفتر تبلیغات اسلامی تأسیس کردیم.

وی افزود: تأکید دیگر ایشان، مربوط به رسیدگی به ارتقای وضعیت فرهنگ دینی در شهر قم به عنوان پایگاه انقلاب اسلامی بود که بر این اساس، ضمن این که در سطح استان یک قرارگاهی برای این امر تأسیس شده، ما نیز در دفتر تبلیغات اسلامی یک قرارگاهی را تأسیس و فعالیت های بخش های مختلف این دفتر را تجمیع کردیم که حجم و تأثیر این فعالیت ها برای شهر قم بیشتر از سابق شود.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی در خصوص معرفی ظرفیت های دفتر تبلیغات اسلامی به جامعه نخبگانی اظهار داشت: مسأله دیگری که ایشان تأکید داشتند، شناساندن ظرفیت دفتر تبلیغات اسلامی برای اقشار خاص و تأثیرگذار در حوزه های مختلف است که در این جهت نیز، فعالیت هایی را شروع کرده ایم که داشته های دفتر تبلیغات اسلامی بیشتر معرفی شود، نه از باب تبلیغات عمومی، بلکه از باب ارتباط گیری با گروه های مؤثر اجتماعی که بدانند حوزه و دفتر تبلیغات اسلامی در زمینه های مورد علاقه شان چه کارهایی کرده و چه کارهایی می تواند انجام دهد.

وی گفت: همچنین در یک تعامل طرفینی، هم بتوانیم نیازهای آنها را درک کنیم و هم تلاش های علمی و فرهنگی خود را در خدمت پاسخگویی به نیازهای آنها قرار دهیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به تلاش این دفتر در برآوردن انتظارات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب پرداخت و تصریح کرد: دفتر تبلیغات اسلامی یک نهادی است که امام خمینی(ره) به عنوان ولی امر تأسیس کرده و در ادامه توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) هدایت و پشتیبانی می شود.

وی اضافه کرد: این همسویی میان فعالیت های دفتر با جهت گیری ها و انتظارات ایشان از گذشته بوده و ما دائماً در دفتر تبلیغات اسلامی این سعی را داشته ایم که انتظارات و خواسته های ایشان را برآورده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی بیان داشت: لهذا بیانیه گام دوم نقطه شروع نیست، بلکه نقطه پویش و تحرک بیشتر است و این همسویی با بیانیه گام دوم می باشد و آنچه که ایشان در آن ملاقات حضوری تأکید می کردند؛ وگرنه از گذشته این مسأله همواره مد نظر هیئت امناء و مدیریت کلان دفتر تبلیغات اسلامی بوده که در چارچوب رهنمودها و خواسته های ایشان فعالیت ها تشدید شود.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با بیانیه گام دوم می طلبد که حوزه، روحانیت و دفتر تبلیغات اسلامی با فرهیختگی و کار جهادی بیشتر و معطوف به حل مسائل نظام و جامعه حرکت کند.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha