سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حوزه علمیه خواهران ابیک

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران شهرستان آبیک گفت: به لحاظ جامعه شناسی مد عبارت از یک رفتار هیجانی زودگذر است و تابع یک نوع احساس و عاطفه و دور از یک تصمیم عقلانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، خانم آیتی عصر چهار شنبه، در  کرسی آزاد اندیشی  مدرسه علمیه خواهران زینبیه شهرستان آبیک با موضوع «مد و مدگرایی» که در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد گفت: مد می تواند علل و عوامل اجتماعی داشته باشد که در دوره معاصر، به لحاظ ملاک سنی گرایش به مد در نوجوانان و جوانان بیشتر شده است.

استاد مدرسه علمیه خواهران شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: گاهی تنوع طلبی، نوع گرایی، ترس از تحقیر و عقب ماندن از فرم جامعه می تواند فرد را به سمت مد و مدگرایی سوق دهد.

وی ادامه داد: مد با مدگرایی متفاوت است، چرا که مد یک انتخاب است و مدگرایی انتخابی نیست، بلکه تابع جامعه است و این چیزی نیست که مطلوب اسلام دین و عقل باشد.

وی اظهار کرد: مدگرایی این نیست که انسان با صرف هزینه و اسراف به آنچه می خواهد برسد، بلکه می تواند با مدیریت مالی بهترین انتخاب را متناسب با عرف جامعه و فرهنگ بومی خود که نشان دهنده شخصیت او در خانه و جامعه است، داشته باشد.

 استاد مدرسه علمیه خواهران شهرستان آبیک گفت: به لحاظ جامعه شناسی مد عبارت از یک رفتار هیجانی زودگذر است و تابع یک نوع احساس و عاطفه و ظام دور از یک تصمیم عقلانی است.

آیتی تصریح کرد: نظام  جمهوری اسلامی به عنوان یک الگو برای جهان اسلام تلقی می شود و به لحاظ ارائه الگوهای حجاب و عفاف در جایگاه بالایی قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha