پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
25امین کنوانسیون ایسنا با موضوع «برخورد با فشار اطرافیان» درآتلانتا

حوزه/ در بیست و پنجمین کنوانسیون دایره اسلامی آمریکای شمالی که با موضوع «چگونگی برخورد مسلمانان با فشار اطرافیان» برگزار گردید، پیرامون رفتارشناسی درمحل کار و تعامل با برخورد با اطرافیان به شیوه درست صحبت شد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، کنوانسیون دایره اسلامی آمریکای شمالی (ایسنا) در آتلانتا با موضوع «چگونگی برخورد مسلمانان با فشار اطرافیان» برگزار گردید که در آن جلساتی پیرامون رفتارشناسی در محل کار، ادارات و چگونگی تعامل با برخوردهای ضدمسلمانی برگزار گردید.

شیخ سعد تسلیم از محققان مسلمان در این جلسه با قرائت حدیثی از پیامبر اکرم (ص) سخنانش را آغاز کرد.

وی گفت: دیر یا زود ما سبک زندگی افراد اطرافمان را به دست خواهیم گرفت گاهی اوقات ممکن است این مسئله بدون درک ما اتفاق بیافتد. ما می بینیم که این روند از نظر اجتماعی و فرهنگی در حال رخ دادن است.

با ادامه جلسه ، جوانان به سخنان وی با دقت گوش دادند.

شیخ سعد ، که از محققان شناخته شده در بین جوانان است ، به جمعیت یادآوری کرد:  برای هر کس ضروری است که در مورد تأثیر فشار اطرافیان در زندگی آنها تأمل کند و برای مقابله با این روند منفی تغییراتی ایجاد کند.

وی با بیان داستان زن جوانی که در خانه اش با خشونت خانگی روبرو بوده ادامه داد: این زن نزد والدینش رفت و توضیح داد که چگونه از شوهرش مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. به او توصیه شد که صبر و شکیبایی کند و به او گفتند که این قضا و قدر است. خانواده به دخترشان توصیه کردند که به دلیل فشار همسایگان از هنجارهای فرهنگی خود مبنی بر نداشتن دختر مطلقه ، به زندگی آزاردهنده تن دهد. این یک هنجار فرهنگی است که در بسیاری از خانواده ها مشکل ساز است و ما باید علناً علیه آن صحبت کنیم.

این روحانی مسلمان در ادامه توصیه هایی برای مبارزه با فشار اطرافیان ارائه داد:

شماره ۱: بدانید که چه کسی هستید و بدانید که به چه چیزی اعتقاد دارید. به آنچه اعتقاد دارید اعتماد به نفس داشته باشید. شماره ۲: معنویت و ارتباط خود را با خدا حفظ کنید. قدرت خود را در معنویت خود بیابید.  

وی همچنین شیوه هایی برای مبارزه با وسوسه حرام و خودکنترلی ارائه داد.

این جلسه به عنوان بخشی از بیست و پنجمین کنفرانس سالانه دایره اسلامی آمریکای شمالی از شنبه ۲۱ دسامبر تا یکشنبه ۲۲ دسامبر برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha